امکانات گردشگري مشهد متناسب با زائران توسعه پيدا کند

به گزارش ميراث آريا(chtn)به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري خراسان رضوي جواد کريمي قدوسي افزود: موضوعي که در ايام تعطيلات براي ارائه خدمات به گردشگران بسيار اهميت دارد اسکان زائران در مشهد است .

وي هزينه مراکز اقامتي درمشهد را بالا دانست و اظهار داشت: چنانچه هزينه اقامت در مشهد براي زائران و گردشگران کاهش يابد و همچنين محل‌هاي اسکان آنان توسعه يابد به طور يقين زائران مدت بيشتري دراين شهر خواهند ماند .

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب که کمبود مکان هاي اقامتي و امکانات يکي از مشکلات زائران در مشهد است گفت: در حالي که بسياري از مسئولان به مشهد سفر مي‌کنند از نزديک شاهد مشکلات زائران هستند .

کريمي اضافه کرد: در حال حاضر اعتباري براي مشهد اختصاص يافته اما اين اعتبار جوابگوي مشکلات عظيم مشهد نيست، بنابراين براي حل مشکلات شهر مشهد دولت بايد تصميم جدي بگيرد.

وي در رابطه با افزايش ميزان ماندگار زائر در مشهد نيز اظهار داشت: يکي از راهکارهاي اصولي جذب زائر و ماندگاري آن در مشهد اين است که، کسبه و اصناف مشهد بايد نظارت بيشتري روي قيمت‌ها داشته باشند .

کريمي تصريح کرد: افزايش قيمت‌ها در تعطيلات نوروزي و تابستان بر ميزان جذب و ماندگاري زائران و گردشگران تأثير گذار است .

نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي به ضعف اطلاع رساني از محدوديت‌هاي ترافيکي اطراف حرم مطهر اشاره کرد و افزود: به دليل نبود زيرساخت‌هاي مناسب براي ورود زائران و گردشگران اجراي اين طرح نارضايتي‌هايي را به دنبال دارد ./115

انتهای پیام/

کد خبر 1388010112