ظرفيت‌هاي گردشگري و ميراث به حمايت از صنايع‌دستي مي‌آيند

به گزارش ميراث آريا(chtn)، حسين هاتفي فارمد با بيان اين مطلب گفت: در اولين نشست شوراي عمومي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي نسبت به استفاده از ظرفيت‌هاي گردشگري و ميراثي کشور براي معرفي و ترويج صنايع‌دستي تأکيد شد.

وي با اشاره به اينکه بهره مندي از ظرفيت‌هاي مختلف کشور براي معرفي و عرضه توليدات صنايع‌دستي از اهميت بسزايي برخوردار است، اظهار داشت: اماکن تاريخي، فرهنگي و گردشگري کشور در ايام نوروز و فصل تابستان ميزبان گردشگران بسياري است که بايد از اين قابليت‌ها به خوبي برخوردار شد.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي ادامه داد: با توجه به اينکه فضا و مکان مناسب براي عرضه توليدات صنايع‌دستي وجود دارد در اقدامي ملي مي‌توان پيوند گردشگري و ميراث را با صنايع‌دستي شاهد بود.

هاتفي فارمد با بيان اينکه تجربه استفاده از ظرفيت پارک‌ها و کاخ موزه‌ها براي معرفي هر چه بيشتر توليدات صنايع‌دستي وجود دارد، گفت: با وجود ظرفيت بالايي که در اين بخش‌ها وجود دارد اما توجه چنداني از سوي اين مجموعه‌ها براي نمايش و معرفي صنايع‌دستي انجام نمي‌شود.

وي در ادامه اظهار داشت: براي هماهنگي‌‌هاي لازم جهت استفاده از اين ظرفيت‌ها نيازمند بهره‌مندي از پتانسيل‌هاي نهفته سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري کشور هستيم.

حسين هاتفي فارمد خاطرنشان کرد: بخشي از مشکلات فروش صنايع‌دستي در پرتو راه اندازي غرفه‌هاي عرضه و نمايش صنايع‌دستي در مکان‌هاي ياد شده حل مي‌شود./111

انتهای پیام/

کد خبر 1388060216