خانواده زندانيان تهراني آموزش صنايع‌دستي مي‌بينند

ليلا رتبه اي در گفتگو با ميراث آريا (chtn)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: با عقد اين تفاهم‌نامه تمامي رشته‌هاي صنايع‌دستي به خانواده زندانيان و متقاضيان اين استان آموزش داده مي‌شود.

وي در ادامه افزود: طبق تفاهم‌نامه مذکور هنرجويان و علاقه مندان به آموزش رشته‌هاي صنايع‌دستي در سه سطح مقدماتي، پيشرفته و به آموزي تحت آموزش قرار مي‌گيرند.

اين مقام مسئول در خصوص زمان اجراي اين تفاهم نامه تصريح کرد: اين تفاهم نامه از ابتداي خرداد ماه 88 تا پايان سال جاري قابليت اجرا خواهد داشت.

معاون صنايع دستي استان تهران در خصوص اهداف برگزاري دوره هاي آموزشي گفت: اين دوره‌ها با هدف معرفي، توسعه، ترويج و آموزش رشته‌هاي صنايع دستي برگزار مي‌شود.

وي در ادامه افزود: در اين دوره‌ها علاوه بر موارد ذکر شده به اجراي برنامه‌هاي مشترک همانند همايش و سمينار، ارتقاء سطح مهارت‌هاي هنري و ايجاد زمينه‌هاي اشتغال اهميت داده مي‌شود.

رتبه‌اي با اشاره به تعهدات انجمن حمايت از زندانيان مرکز گفت: اين انجمن وظيفه اطلاع رساني و انجام امور مربوط به ثبت نام، آموزش رشته‌هاي مورد تأييد صنايع‌دستي، همکاري در برگزاري همايش‌هاي علمي و کاربردي و برگزاري آزمون را بر عهده دارد.

وي ادامه داد: پرداخت بيمه، ماليات، اياب و ذهاب و تمامي کسورات قانوني در طول مدت تفاهم‌نامه، تهيه مواد اوليه و ارائه عملکرد آموزش ماهيانه نيز بر عهده سازمان حمايت از زندانيان مرکز است.

رتبه‌اي از نظارت بر نحوه اجراي آموزش، ارائه استانداردهاي آموزشي در قالب طرح درس، صدور گواهينامه پايان دوره و معرفي مربيان واجد شرايط به عنوان تعهدات معاونت هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي تهران ياد کرد.

معاون صنايع دستي استان تهران در پايان خاطر نشان کرد: در اين دوره‌هاي آموزشي حمايت و کمک به تجهيز دوره‌هاي آموزشي، همکاري لازم براي برگزاري نمايشگاه در فرهنگسراها و ساير مکان‌ها نيز بر عهده معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي تهران است. /111

انتهای پیام/

کد خبر 1388060313