حضور فعال سازمان‌هاي مردم نهاد در گردشگري استان مرکزي

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) محمدحسين فراهاني؛ مديرکل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مرکزي با حضور در جمع اعضاي موسسه مردم نهاد \"آرتا\" به اهميت تعامل اداره متبوع خود با سمن‌ها پرداخت.

وي با بيان اينکه در استان مرکزي 13 روستاي هدف گردشگري، 27 منطقه نمونه و 32 مسير گردشگري وجود دارد که نياز به معرفي هرچه بيشتر دارند، بيان داشت: اين مهم با همياري اعضاي موسسه آرتا که از دانشجوان رشته جهانگردي هستند به بهترين شکل ميسر مي‌شود.

وي با اعلام حمايت از اين موسسه تصريح کرد: اين موسسه در ميان 310 موسسه، جز پنج موسسه برتر شناخته شده است و انتظار مي‌رود در برنامه‌ريزي ويژه نوروز فعاليت گسترده‌تري داشته باشد.

وي با بيان اينکه جايگاه آرتا در مباحث تحقيقاتي و پژوهشي اداره ميراث‌فرهنگي محفوظ است، بيان داشت: تورگرداني، راهنما موزه‌ها و شرکت‌هاي تعاوني گردشگري از جمله فعاليت‌هايي است که باعث اشتغال‌زايي مي‌شود.

در ادامه اين نشست خدابخشي از اعضاي موسسه آرتا به معرفي اقدامات و مشکلات پيش رو اين موسسه پرداخت و گفت: اعضا اين موسسه را کارشناسان گردشگري تشکيل مي‌دهند و تاکنون 10 نشست علمي برگزار کرده‌اند.

وي ادامه داد: کارشناسان اين موسسه سال گذشته در زمينه راهنمايي مسافران نوروزي در پايگاه‌ها و موزه‌ها فعاليت کرده و در زمينه راه‌اندازي بانک اطلاعاتي گردشگري استان فعاليت‌هاي خوبي انجام داده‌اند./115

انتهای پیام/

کد خبر 1388121243