دستگاه‌هاي دولتي خريد اقلام صنايع‌دستي را جدي‌تر بگيرند

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، چهارمين نشست منطقه‌اي شرکت توسعه سرمايه گذاري صنايع‌‌‌‌دستي ايران چهارشنبه گذشته به ميزباني هتل شيخ بهايي اصفهان برگزار شد.

تهمينه دانيالي معاون صنايع‌‌دستي کشورمان در اين نشست ضمن اشاره به اهميت اجرايي شدن مصوبه هيأت دولت در خصوص پاک سازي بناها و اماکن فرهنگي- تاريخي از صنايع‌‌دستي غير ايراني تصريح کرد: به نظر مي‌رسد به منظور اجرايي شدن اين برنامه بايد هماهنگي بيشتري ميان دستگاه‌هاي دولتي استان به وجود آيد.

وي تصريح کرد: دستگاه‌هاي ذينفع از اين موضوع چون اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع‌‌‌دستي و گردشگري اصفهان و سازمان بازرگاني استان بايد در اين زمينه‌ها با يکديگر هماهنگ‌تر باشند.

معاون صنايع‌دستي اين استان ادامه داد: نقش و قدرت اجرايي استانداري در اجرايي شدن اين مهم از اهميت بسياري برخوردار است که اميدواريم شاهد نهايت همکاري و مساعدت در اين بخش باشيم.

دانيالي افزود: اختصاص درصدي از بودجه تملک دارايي‌هاي دستگاه‌ها و ارگان‌هاي مختلف به خريد توليدات صنايع‌دستي يکي ديگر از موضوعات مورد تأکيد است که بايد تدبيري مناسب براي اجراي آن انديشيده شود.

وي با بيان اينکه در حال حاضر بخشي از سازمان‌ها و ارگان‌هاي مختلف بودجه‌اي را براي خريد صنايع‌‌دستي اختصاص داده‌اند، گفت: به دنبال فراگير شدن اين موضوع در سطح کشور با حمايت مقامات بالاي استاني هستيم.

به گفته اين مقام مسئول در سازمان ميراث فرهنگي خريد اقلام و توليدات صنايع‌‌‌دستي توسط دستگاه‌هاي مختلف نقش موثري در گسترش و توسعه بازار فروش هنرمندان خواهد داشت.

معاون صنايع‌‌دستي در ادامه اظهار داشت: در سال جاري با حمايت استانداري اصفهان انتظار درخشش هنرمندان استان را در نمايشگاه‌هاي خارجي داريم.

تهمينه دانيالي در پايان گفت: پرداختن به مسائل و موضوعات فرهنگي به صورت عام نيز با همکاري استانداري اصفهان، نقش و جايگاه هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي را قوي‌تر مي‌کند.


111/

انتهای پیام/

کد خبر 138902198