اعلام  برنامه هاي مجموعه فرهنگي - تاريخي سعدآباد در هفته ميراث فرهنگي

به گزارش ميراث آريا(CHTN) به نقل از روابط عمومي مجموعه سعدآباد، «محمد صالح رضاخاني» به برنامه هاي متعدد و متنوعي که به مناسبت بزرگداشت روز جهاني موزه و هفته ميراث فرهنگي در اين مجموعه تدارک ديده شده است، اشاره کرد و گفت: يکي از برنامه هاي ويژه اين هفته برپايي نمايشگاه گسترده اي در راستاي معرفي فعاليت‌ها و عملکرد ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تمامي استان هاي کشور است که اين نمايشگاه از سوي معاونت ميراث فرهنگي و با همکاري و ميزباني مجموعه سعدآباد برگزار مي شود.

مدير مجموعه فرهنگي – تاريخي سعدآباد افزود: در هفته گراميداشت ميراث فرهنگي، استان هاي مختلف کشور با اجراي شب هاي فرهنگي و مراسم هاي آييني، معرفي آداب و رسوم محلي و بومي، اجراي موسيقي آييني، بازي هاي بومي محلي، معرفي صنايع دستي و جاذبه هاي گردشگري و معرفي آثار و بناهاي تاريخي ميزبان گردشگران و دوستداران تاريخ و فرهنگ ايران در سعدآباد خواهند بود.

رضاخاني ضمن تبريک به مناسبت پنجاهمين سالگرد روز جهاني موزه تصريح کرد: همچنين جشني باشکوه به مناسبت پنجاهمين سالگرد روز جهاني موزه در 28 ارديبهشت ماه با حضور مسوولان و دست اندرکاران حوزه ميراث فرهنگي و نيز کميته ملي موزه ها (ايکوم) در موزه هنرهاي زيبا سعدآباد برگزار خواهد شد.

وي به برگزاري سه نمايشگاه عکس در مجموعه اشاره کرد و گفت: در اين هفته نمايشگاه عکس با عنوان \" نگاهي بر زندگي استاد حسين بهزاد \"در موزه نگارگري استاد بهزاد ،منتخبي از عکس هاي تاريخي مجموعه آثار داريوش تهامي با عنوان \" طهران چنانکه بود...\" در موزه سلاح هاي دربار و همچنين نمايشگاه عکس از \"حفظ و احياء باغ موزه تاريخي سعدآباد\"طي يک سال گذشته در خانه طبيعت گردان مجموعه برگزار خواهد شد.

رضاخاني بيان داشت: اکران کليپ مراحل طراحي ضريح جديد مضجع شريف امام حسين (ع) به همراه 50 قاب از طرح هاي نگارگري اين ضريح مطهر اثر هنرمند شهير معاصر استاد محمود فرشچيان از تاريخ 27 ارديبهشت ماه به مدت يک هفته در موزه فرشچيان سعدآباد در معرض ديد بازديد کنندگان قرار مي گيرد .

اين مسوول با تآکيد بر اهميت آموزش کودکان و نوجوانان در حوزه ميراث فرهنگي افزود: مرکز هدفمندي کودکان مجموعه سعدآباد با همکاري موسسه بين المللي جام ميراث جهان براي مخاطبين کودک و نوجوان برنامه هاي فرهنگي و آموزشي تدارک ديده که نمايشگاه نقاشي با عنوان \" کودک و موزه \" و برنامه آموزش ميراث فرهنگي به کودکان از اين جمله است.

وي همچنين برگزاري نمايشگاهي از آثار نفيس خاتم کاري کاخ موزه سبز در طبقه اول اين کاخ و نمايشگاه آثار لاکي و نقاشي هاي روغني لاکي مربوط به دوره قاجار در موزه خط و کتابت ميرعماد، نمايشگاه تذهيب و نگارگري خديجه نورمحمدي در موزه فرشچيان را از ديگر نمايشگاه هاي اين مجموعه معرفي کرد.

رضاخاني با بيان اينکه شعار امسال ايکوم در روز جهاني موزه \"موزه ها،خاطرات و خلاقيت،تحولات اجتماعي\" اعلام شده، بيان داشت: در راستاي اين شعار واحد پژوهش و برنامه ريزي سعدآباد مسابقه خاطره نويسي ويژه کارکنان مجموعه با عنوان \" هر موزه ،يک خاطره \" برگزار مي کند.

مدير مجموعه سعدآباد اضافه کرد :نمايشگاه \"ظروف تزئيني مربوط به دوره پهلوي دوم \" در موزه ظروف سلطنتي و نمايشگاه \"صنايع دستي و مردم شناسي\" نيز در موزه تاريخ معاصر ( هنر و مردم ) سعدآباد از 28 ارديبهشت همزمان با روز جهاني موزه گشايش مي يابد و تا 6 خردادماه داير است.

ياد آور مي شود؛ اين مجموعه در ايام هفته ميراث فرهنگي همه روزه از ساعت 9 تا 18 پذيراي بازديدکنندگان است.

/117

انتهای پیام/

کد خبر 1392022410