نمایندگی میراث فرهنگی مسجدسلیمان به اداره ارتقا یافت

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: شهرستان مسجدسلیمان پس از سال‌ها صاحب اداره میراث فرهنگی شد.

 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، گفت: شهرستان مسجدسلیمان دارای پیشینه تاریخی بسیار زیادی در استان خوزستان است و به این دلیل نمایندگی میراث فرهنگی در این شهرستان به اداره ارتقا یافته است.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل، افشین حیدری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده از سوی نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اسماعیل جلیلی نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی برای این ارتقای جایگاه پیگیری‌های زیادی انجام داده است و به این دلیل در اسرع وقت این ارتقای جایگاه در میراث فرهنگی مسجدسلیمان اجرایی می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه پیشینه تاریخی مسجدسلیمان تاثیر زیادی در فرهنگ و تمدن در خوزستان داشته است، افزود: وجود نفت در این شهرستان در معماری استان خوزستان و سراسر کشور تاثیر بسیار زیادی گذاشته است و به این دلیل برای حفاظت از این داشته‌های تاریخی نمایندگی میراث فرهنگی در این شهرستان ارتقای جایگاه می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان مسجدسلیمان از نظر گردشگری می‌تواند در جایگاهی بهتر از شرایط کنونی قرار گیرد و به این دلیل می‌کوشیم تا این ارتقای جایگاه در بخش گردشگری این شهرستان نیز تاثیرات مثبتی ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: تلاش داریم تا مناطق بکر و دست نخورده این شهرستان را از این شرایط خارج کرده و صنعت گردشگری را به دومین صنعت فعال مسجدسلیمان ارتقا دهیم.

حیدری گفت: برای بهبود وضعیت میراث فرهنگی در این شهرستان باید همه دستگاه‌ها به یاری میراث فرهنگی بیایند و در این زمینه از همه دستگاه‌های مرتبط یاری می‌طلبیم.

/108

انتهای پیام/

کد خبر 139206059

برچسب‌ها