نمایشگاه ملی صنایع دستی در خوزستان برگزار می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی در استان خوزستان از اواخر همین هفته راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، امیرعباس کاویانی اظهار داشت: نمایشگاه ملی صنایع دستی خوزستان قرار است از روز 17 تا 21 بهمن ماه در شهر اهواز برپا شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این نمایشگاه تاکید کرد: در این نمایشگاه قرار است عرضه محصولات صنایع دستی و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه اهتمام ویژه‌ای به ارائه رشته‌های بومی هر استانی شده است، گفت: در اختصاص غرفه به صنایع دستی معرفی شده از سوی سایر استان‌ها در این نمایشگاه تلاش شده است تا بر اساس رشته‌های بومی هر استان غرفه اختصاص یابد و در این زمینه هیئتی این مسئله را در حال بررسی هستند.

کاویانی خاطر نشان کرد: در این زمینه تا کنون 80 صنعت‌گر از سایر استان‌ها و 70 صنعت‌گر از استان خوزستان برای شرکت در نمایشگاه اعلام حضور کرده و برای اختصاص غرفه پذیرفته شده‌اند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطر نشان کرد: در کنار این نمایشگاه بخشی نیز به عرضه سوغات و هدایا اختصاص داده شده است ولی تلاش کرده‌ایم تا از تداخل این دو بخش با هم جلوگیری کنیم.

وی افزود: همه غرفه‌های نمایشگاه صنایع دستی به صورت رایگاه در اختیار صنعت‌گران قرار گرفته است و صنعت‌گران سایر استان‌ها در شهر اهواز اسکان رایگاه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: این دومین نمایشگاه صنایع دستی است که در سال‌جاری برپا می‌شود و خوزستان در این زمینه رکوردار است و استقبال بسیار زیادی از نخستین نمایشگاه سال‌جاری شد و پیش‌بینی می‌شود به دلیل نزدیکی این نمایشگاه به ایام نوروز استقبال خوبی از این نمایشگاه شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 139211141

برچسب‌ها