12 پايگاه اطلاع‌رساني در سطح استان كردستان راه‌اندازی شد

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان در مانور طرح نوروزي پليس راه استان وو جمعيت هلال احمر استان كردستان كه در پليس راه سنندج – همدان برگزار شد، گفت: با توجه به برنامه  ريزي هاي انجام شده و جلسات و مصوباتي كه برگزار شده اطلاعات و اخبار در خصوص معرفي جاذبه هاي تاريخي و گردشگري استان كردستان از طريق چاپ بروشور و راهنماي گردشگري در 12 پايگاه اطلاع رساني در اختيار مسافران نوروزي استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان رسول اشتودان افزود: برنامه هاي متنوعي شامل برپايي نمايشگاه صنايع دستي و سوغات، برگزاري جشن ها و مراسمات و موسيقي و هه لپركي براي مسافران و گردشگران تدارك ديده شده است.

وي تصريح كرد: همچنين برگزاري مسابقات فرهنگي، و اهداي جوائزبه مسافران به عنوان يادگاري از استان كردستان را دربرنامه هاي ستاد خدمات سفر استان خواهيم داشت. 

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان در ادامه گفت: در سال جاري ستاد خدمات سفر كردستان منسجم و با آمادگي كامل و هماهنگي هاي انجام شده با دستگاههاي اجرايي خدمات رسان درستاد خدمات سفر استان آماده استقبال و پذيرايي از مهمانان نوروزي  است  و اميدواريم سفري خاطره انگيز و به دور از هر حادثه اي براي مسافران و گردشگران نوروزي استان كردستان باشد.

در ادامه رئئس  پليس راهور استان كردستان گفت: در طرح نوروزي تعداد 105 تيم آشكار و نامحسوس در سطح جاده هاي استان كردستان و روستاهاي پرترددو مبادي ورودي استان كردستان مستقر مي باشند و جاده هاي استان را پوشش مي دهند.

سرهنگ رمضان نادري افزود: هدف اصلي پليس را ه ايجاد بستر ايمن براي ترددخودروها و روان سازي ترافيك جاده اي و همچنين جلوگيري از تخلفات جاده اي است .

وي حضور پليس راه در جاده را روان سازي و پيشگيري از تصادفات عنوان نمود و گفت:  از 27 اسفندماه در سه محور پرتردد استان شامل محور سنندج – سقز، محور بانه – سقز و محور سنندج مريوان محدوديت و ممنوعيت تردد كاميون ها و خودرو هاي سنگين از ساعت 7 صبح تا 12 شب را داريم و از اول فروردين با آغاز موج اول سفرهاي نوروزي اين طرح تا 4 فروردين ماه ادامه دارد .

اشتودان خاطرنشان كرد: موج دوم سفرهاي نوروزي كه مصادف با بازگشت مسافران و گردشگران نوروزي است اين طرح محدوديت ترافيكي در تمامي مسيرهاي استان كردستان اعمال خواهد شد.

وي در پايان گفت: جادارد از هلال احمر استان ، فوريت هاي پزشكي،امدادخودرو،راهداري و نيروهاي خدوم پليس راه و مردم استان كردستان تقدير و تشكر نماييم و از مسافران خواهشمنديم كه پليس راه را ياري نمايند تا شاهد سفري خوش و بدون حادثه و و ايمن در جاده هاي كشور داشته باشند.



انتهای پیام/

کد خبر 139212293