شهر پانزدهم محوطه تاریخی شوش مرمت و خواناسازی شد

رئیس پایگاه پژوهشی محوطه شوش گفت: سایت تاریخی شهر پانزدهم در محوطه تاریخی شوش پس از ریشه‌کن کردن علف‌های خودروی موجود در این سایت تاریخی خواناسازی و حفاظت اضطراری شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده اظهار کرد: سایت تاریخی شهر پانزدهم در محوطه تاریخی شوش قرار دارد که به دلیل روییدن علف‌های هرز و خودرو در شرایط زمستان وضعیت خوبی نداشت و به این دلیل پس از نابودی گیاهان خودرو خواناسازی این محوطه آغاز شده است.

وی افزود: باید به نحوی در این سایت تاریخی فعالیت شود که مدیریت بالادستی در این سایت به نظر آید و به این دلیل می‌کوشیم تا خواناسازی پی‌های این مجموعه را در دستور کار قرار دهیم و در شرایط کنونی تاحدی نیز در این بخش فعالیت‌هایی انجام شده است.

رئیس پایگاه پژوهشی محوطه شوش تاکید کرد: مرمت‌های در نظر گرفته شده در محوطه شهر پانزدهم با تزریق اعتبار سرعت گرفته است و امیدواریم تا در آینده نزدیک در بخش مرمت در این سایت فعالیتی باقی نماند و همه دستور کارهای تعیین شده اجرایی شوند.

وی با اشاره به اینکه شوش برای ثبت جهانی نیازمند همدلی مردم و مسئولان است، گفت: ارزیابان یونسکو در بازدید آتی خود نحوه ارتباط این محوطه تاریخی را با مردم و تعامل مردم و انجمن‌های مردمی را با این محوطه تاریخی به بررسی خواهند نشست.

ارسطوزاده تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا نشانه‌های توسعه تاثیرگذاری این محوطه تاریخی را بر توسعه شهری در شوش به نمایش بگذاریم و ارتباط نزدیک مردم را با این سایت تاریخی به ارزیابان نشان دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 139302141

برچسب‌ها