سازمان میراث‌فرهنگی حمایت نمایندگان مجلس را فرصت و سرمایه می‌داند

210 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تلاش و زحمات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازگرداندن اشیاء تاریخی خوروین به کشور تقدیر کردند.

اسدالله درویش امیری، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعلام این خبر گفت: تعداد 349 قلم از اشیای تاریخی خوروین که بیش از 3 هزار سال قدمت دارند با پیگیری‌های جدی دولت تدبیر و امید طی یک سال گذشته، به کشورمان بازگردانده شد و به موزه ملی ایران سپرده شد.

وی ادامه داد: این اقدام سازمان میراث فرهنگی و دولت مورد لطف، محبت، عنایت و حمایت 210 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و این نمایندگان ملت با امضای یاداشتی از تلاش و زحمات سازمان میراث فرهنگی و دست اندرکاران بازگشت این اشیاء تاریخی ارزشمند تقدیر و تشکر کردند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: این حرکت نمایندگان مجلس حاکی از اهمیت این کار بزرگ است و همچنین نشان دهنده توجه نمایندگان ملت به اقدامات و برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در این حوزه است.

درویش امیری همچنین این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نمودی از حمایت آنها از آثار باستانی و اشیاء تاریخی دانست و یادآور شد: این اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی نوعی تعامل بین مجلس شورای اسلامی و سازمان میراث فرهنگی است.

وی یادآور شد: ما در سازمان میراث فرهنگی این حمایت مجلس شورای اسلامی را یک سرمایه و فرصت می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم از فضای تعامل و سازنده حاکم بر مجلس به نفع سازمان میراث فرهنگی بهره مند شویم.  

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393102110