اجرای دوره آموزشی حصیربافی و سوزن دوزی بلوچ در ریگان

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از اجرای دوره آموزشی حصیربافی، سوزن دوزی بلوچ و پته دوزی در روستاهای شهرستان ریگان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه این دوره آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی در روستاهای علی آباد پشت رود ریگ و ناصریه شهرستان ریگان اجرا می شود، افزود: دوره آموزشی مذکور با عنوان\" کارآفرینی و توسعه اشتغالزا\" تا پایان سالجاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سوزن دوزی بلوچ و حصیر بافی از رشته های بومی شهرستان ریگان محسوب می شود، اظهار کرد: سوزن‌دوزی یکی از رودوزی‌های منحصربه‌فرد کشور است  که ذوق، سلیقه و سنت هنرمندان این منطقه را به نمایش می گذارد.

فرخی با اشاره به اینکه تولید محصولات حصیری در شهرستان ریگان بسیار رواج دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مواد اولیه این هنر سنتی در این شهرستان به وفور یافت می شود بنابراین می توان با مهیا ساختن زمینه بازاریابی و تبلیغات مناسب تولید هنر حصیربافی را به انبوه رساند.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه از آماده سازی و استاندارد سازی 12 کارگاه صنایع دستی در شهرستانهای کرمان، سیرجان و شهربابک خبر داد و گفت: این کارگاه ها شامل کارگاه های تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم شیریکی پیچ و گلیم چهل ماشوله می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استاندارد سازی فضای کارگاههای صنایع دستی تا پایان اسفندماه سالجاری به اتمام می رسد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1397122011

برچسب‌ها