مراسم سنتی آت چاپ باخ در شهرستان چالدران برگزار شد

  مراسم سنتی آت چاپ باخ در شهرستان چالدران با حضور عموم مردم برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، مراسم، مناسبت ها،جشن هاو باورهای مردم هر کشور و دیاری آیینه تمام نمای اندیشه‌ها و اعتقادات آنها در طول تاریخ و قرن هاست.

در ادامه برنامه های نوروزگاه شهرستان چالدران در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و احیای سنت های شهرستان، با همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، مراسم آیینی سنتی اسب دوانی یا همان آت چاپ باخ قبل از سال تحویل در بخش دشتک (شهر آواجیق و روستای عرب دیزج) برگزار گردید. وستا‌های سعدل، شیرین بولاغ آواجیق، گل اشاقی، سیه چشمه، عرب دیزج، قرنقو، اداره میراث فرهنگی شهرستان چالدران از محل اجرا‌های مراسم نوروزی در این شهرستان است.

چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان بوده و این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهر‌های کشور است.

چالدران یکی از شهر‌های زیبای استان آذربایجان غربی بوده که در شمال غرب آن واقع شده است. خانه‌های این شهر همه فاقد کولر بوده چرا که واقع شدن در سلسه کوه‌های زاگرس، هوای خنکی را برای مردم و گردشگران این شهر رقم زده است و این شهر بعنان شهر بدون کولر در کشور می‌نامند  و در پایان مراسم به نفرات برتر هدایای اهدا شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 139801028

برچسب‌ها