بازدید بیش از ۱۲هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی کرمانشاه

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: «از ابتدای امسال تا پایان آذر 12هزار و 580 گردشگر خارجی از اماکن تاریخی استان بازدید داشته‌اند.»

به گزارش میراث آریا و به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه علی صابر سرپرست معاونت گردشگری استان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به بازدید 568هزار گردشگر از اماکن تاریخی کرمانشاه طی 9 ماه نخست امسال، اظهار کرد: «از این تعداد 12 هزار و 580 نفر گردشگر خارجی و مابقی گردشگران داخلی بوده‌اند.»
او با بیان این‌که بیشترین بازدید از اماکن تاریخی استان با 343هزار نفر مربوط به مجموعه فرهنگی‌تاریخی طاق‌بستان بوده، افزود: «پس از طاق‌بستان، مجموعه جهانی بیستون با 160هزار نفر، تکیه معاون‌الملک با 33هزار و تکیه بیگلربیگی با 25هزار گردشگر در رده‌های بعدی اماکن پربازدید استان قرار گرفته‌اند.»
سرپرست معاونت گردشگری استان در ادامه از رشد 113 درصدی آمار بازدیدکنندگان از تکیه بیگلربیگی خبرداد و تصریح کرد: «در 9 ماه نخست سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از این بنای تاریخی 12 هزار نفر بود که با انجام برخی اقدامات همچون تغییر درب ورودی مجموعه و معرفی بیشتر آن به مردم، بازدیدکنندگان این بنا به بیش از 25 هزار نفر افزایش یافته است. »
او به تلاش‌ها برای رشد آمار بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان تا رویداد «کرمانشاه 2020» اشاره کرد و گفت: «از نوروز امسال برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی و معرفی جاذبه‌ها و اماکن تاریخی استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دستگاه‌های دیگر نیز استفاده خواهیم کرد. »
صابر تاکید کرد: «تبلیغات در مراکز درمانی، روی اتوبوس‌های بین شهری، در صداوسیما، آموزش و پرورش و... از برنامه‌هایی است که آن را برای افزایش آمار گردشگران استان اجرا می‌کنیم. »
او در ادامه به در پیش بودن نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از 23 تا 26 بهمن هم اشاره کرد و گفت: «این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است تا بتوانیم ظرفیت‌های گردشگری استان را به مردم ایران و کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه معرفی کنیم. »
سرپرست معاونت گردشگری استان یادآور شد: «کرمانشاه در این نمایشگاه غرفه‌ای 350 متری خواهد داشت و تاکنون 18 مرکز بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری استان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398103055

برچسب‌ها