مدیر کل خراسان شمالی: برگزاری مشترک نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع‌دستی را باید به فال نیک گرفت

حبیب یزدان‌پناه گفت: «میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری جدا از هم نیستند و برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی به صورت مشترک را باید به فال نیک گرفت.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تأکید کرد: «از هر فضایی که ایجاد می‌شود باید بهترین بهره‌برداری را کرد و باید به این نکته توجه داشت که تفکیک این فضاها در کوتاه‌مدت و بلندمدت به ضرر وزارتخانه است. ما در سال‌های گذشته به دلیل نبود اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری استان، فقط محلی برای عبور مسافران بودیم، اما تلاش شده تا با معرفی جاذبه های گردشگری و محیط زیست بکر استان، گردشگران بیشتری را جذب استان خراسان شمالی کنیم.»

او گفت: «با استفاده از این فضا تلاش کردیم تا استان را معرفی کنیم. نمایشگاه باعث شده که مخاطبان تا حدودی با جاذبه‌های گردشگری استان آشنا شوند. استان خراسان شمالی می‌تواند برای بخش زیادی از مردم که دیگر تمایلی به سفرهای خارج از کشور ندارند و می‌خواهند از فضای داخل کشور استفاده کنند، مقصد گردشگری مناسبی باشد.»

وی افزود: «استان ما اقلیمی کوچک از ایران است و یک استان چهار فصل است. جنگل‌های هیرکانی، کویر و سردترین نقطه های کشور در مرز ترکمنستان است. آثار شاخص متعلق به دوران خوارزمشاهیان و قاجاریان و همچنین جنگل های طبیعی و پارک های حفاظت شده که 70 درصد حیات وحش ایران است در خراسان شمالی وجود دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139811253

برچسب‌ها