کتاب «تصور ژئوپلتیک و گردشگری» منتشر شد

کتاب «تصور ژئوپلتیک و گردشگری» با تأکید بر مناسبات ایران و مصر، توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این کتاب به‌قلم ناصر رضایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و لیلا کیانی دانش‌آموخته جغرافیا و برنامه‌ریزی گردشگری از دانشگاه خوارزمی به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب در پنج فصل به تشریح مواردی همچون،  پیشینه روابط ایران و مصر، ارزش و اهمیت صنعت گردشگری، سیاست خارجی ایران، مناسبات مصر و جهان عرب، نقش واشنگتن و ریاض در قطع رابطه گردشگری ایران و مصر و... می‌پردازد.

در  پیشگفتار این کتاب به قلم نویسندگان آن آمده است:

«تصور ژئوپلتیک در جهت‌دهی به ذهنیت زمامداران سیاسی و مناسبات کشورها، نقش مؤثری دارد. در این میان بخش عمده‌ای از مناسبات ایران و مصر که با فرازوفرود بسیار همراه بوده است، تابع تصور حاکمان دو کشور به‌ویژه نقش قدرت‌های منطقه‌ای و فرا‌منطقه‌ای در خلق این تصور ژئوپلتیک بوده است به‌گونه‌ای که این مناسبات بی‌آنکه تابع اراده ملت‌ها باشد تابع نقش‌آفرینی قدرت‌های فرامنطقه‌ای در جهت‌دهی به‌ذهنیت حاکمان مصری و عمدتاً نیز با سوء‌ظن همراه بوده، شناسه‌ای که در جهت‌دهی به‌مناسبات گردشگری و عدم توسعه آن نقش داشته است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398112659

برچسب‌ها