مرمت و بهسازی فضای اطراف آرامگاه ابن یمین فرومدی در میامی

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی از مرمت و بهسازی فضای اطراف آرامگاه ابن یمین فرومدی خبر داد.

بهگزارش میراثآریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمد صادق رضویان روز یکشنبه 26 مرداد 1399 با اعلام این خبر افزود: «مرمت و بهسازی محوطه و مبارزه با آفات فضای سبز مقبره ابن یمین فرومدی انجام شد.»

او گفت: «احیا و باز زنده‌سازی فضای سبز مقبره ابن یمین در راستای حفاظت گیاهان غرس‌شده در مجموعه با انجام چند مورد گمانه‌زنی به منظور شناسایی و بررسی وضعیت خاک و مشاهده آفت کرم ریشه‌خوار انجام شد.»

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میامی با اشاره به اینکه در مرحله اول، سموم در باغچه‌های مجموعه تزریق شد، افزود: «برای حفاظت هر چه بیشتر از این آرامگاه و باز زنده‌سازی فضای سبز، مرحله دوم بهسازی و دفع آفات نیز در ماه‌های آینده با بررسی و مشاوره مجدد انجام می‌شود.»

آرامگاه ابن یمین فرومدی در انتهای روستای فرومد قرار دارد. معماری ساختمان شش‌گوش است و زوایای زیبایی بنا را در بر گرفته است. سنگ قبر دارای شش ضلع کوچک است که روی آن نوشته شده است: «آرامگاه امیر فخرالدین محمد ابن‌یمین‌الدین متخلص به ابن‌یمین، شاعری، دانشمند بوده است. دوران زندگی را با کمال مناعت و وارستگی به پایان رسانده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399052629

برچسب‌ها