برندسازی، بازاریابی و تولیدات تلفیقی اولویت هنرمندان صنایع‌دستی تربت حیدریه باشد

نماینده تربت‌ حیدریه در مجلس شورای اسلامی بررسی مشکلات حوزه بازاریابی و برندسازی صنایع‌دستی شهرستان تربت حیدریه را از نیازهای اصلی این حوزه دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی، محسن زنگنه امروز ۱۲ بهمن‌ماه ۹۹ در نشست هم‌اندیشی هنرمندان صنایع‌دستی تربت ‌حیدریه، گفت: «باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هنرمندان آموزش‌های لازم در حوزه بازاریابی و برندسازی را کسب کنند تا توانایی رقابت در بازار صنایع‌دستی را داشته باشند.»
او با بیان مشکلات بخش صنایع‌دستی افزود: «باتوجه به تنوع و تعدد صنایع‌دستی تربت‌ حیدریه، باید تولیدات تلفیقی و نوآورانه با هدف ارتقای کیفیت محصول و تولید بر اساس نیاز مشتری و تنوع تولید در دستور‌کار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گیرد.»
نماینده تربت‌ حیدریه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «بازاریابی و برندسازی با هدف شناسایی سلیقه مشتریان، فروش در حوزه‌های مجازی و غیرمجازی، شناسایی کانال‌های توزیع و عرضه محصولات در بازارهای داخلی و خارجی و فروشگاه‌های معتبر از جمله مواردی است که در حوزه صنایع‌دستی به‌ویژه ابریشم و عقیق  برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.»
او بیان کرد: «فعال شدن معادن عقیق و جلوگیری از خام‌فروشی و تسریع در واگذاری این معادن به هنرمندان و سرمایه‌گذاران را به‌طور جدی پیگیری خواهیم کرد.»
زنگنه‌ ادامه داد: «جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، تقویت روحیه ابتکار و خلاقیت در افراد به‌ویژه افزایش مشارکت زنان و رونق گردشگری از پیامدهای رونق صنایع‌دستی در منطقه است، صنایعی مانند ابریشم‌کشی، ابریشم‌بافی، تراش سنگ‌عقیق، زیورآلات سنتی، نمدمالی، خراطی چوب، چرم، فرت‌‌بافی، ساخت دوتار، رودوزی‌های سنتی و سفالگری، تجلی هنر و فرهنگ گذشته  تربت ‌حیدریه است که جاذبه ویژه‌ای برای گردشگران دارد.»
۱۳۰۰ هنرمند در ۱۸ رشته صنایع‌دستی در تربت‌حیدریه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399111213

برچسب‌ها