برگزاری کارگاه آموزشی رنگ‌رزی سنتی برای شاغلین صنایع‌دستی رامیان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از برگزاری کارگاه آموزشی رنگ‌رزی سنتی برای شاغلین صنایع‌دستی در رشته نساجی سنتی (ابریشم‌بافی) شهرستان رامیان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی امروز 23 تیرماه 1400 با اعلام این خبر گفت: «این کارگاه آموزشی در محل خانه ابریشم شهرستان رامیان به وسیله لیلا چوبداری استادکار رشته رنگ‌رزی با استفاده از مواد رنگ‌زای طبیعی و به شیوه سنتی برای علاقه‌مندان و شاغلین صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، ابریشم‌کشی، لباس محلی و... برگزار شد.»

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان خاطرنشان کرد: «کارگاه آموزش شاغلین با هدف افزایش سطح علمی و تجربه عملی استادکاران و فعالان حوزه نساجی سنتی و ابریشم شهرستان برگزار شد تا بتوان مشکل عمده آنان که رنگ دادن دستباف‌های ابریشمی و نساجی منطقه است را برطرف کرد.»

او بیان کرد: «هدف از برگزاری این دوره آشنایی نساجان و صنعتگران حوزه بافته‌های داری و ابریشم‌کشی و... با مواد رنگ‌زای طبیعی، انواع دندانه‌ها و اسیدها در راستای کاهش رنگ دهی الیاف، پارچه‌ها و هرگونه دستبافتِ بود و عدم توجه به این نقص می‌تواند خسارات بسیاری را به تولیدکنندگان پارچه و الیاف در منطقه وارد کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000423118183

برچسب‌ها