كتاب «پین هولینگ در سرامیک» ترجمه هنرمند سمنانی منتشر شد

كتاب «پین هولینگ (در سرامیک)» ترجمه و تألیف «یدالله زیارتی» هنرمند برجسته سفال و سرامیك استان سمنان وارد بازار كتاب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، این كتاب نوشته «جان بریت» از مدرسان، مؤلفان و سرامیست‌های مطرح بین‌المللی و شامل راه‌حل‌های رفع پین هول است.

به گفته مترجم و مؤلف این کتاب، پین هولینگ (سوزنی) یکی از معایبی است که اکثر سفالگران و سرامیست‌ها و صنعتگران حوزه سرامیک با آن مواجه می‌شوند و این کتاب، راه‌حل‌های رفع این مشکل را پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

در مقدمه مترجم و مؤلف این كتاب آمده است، مساله پین هول یا سوزنی در لعاب‌های سرامیک و چینی مشکلی نیست که تنها مخصوص سفالگران مبتدی باشد، حتی در سفالگران و سرامیست‌هایی که سال‌ها کار کرده‌اند و تجربیات زیادی دارند ناگاه با این مساله مهم و ناراحت کننده مواجه می‌شوند.

مخصوصاً زمانی که محصول ما کالایی ساده با طراحی مدرن و با رنگ و لعابی ساده ولی با کیفیت همراه باشد، حال وجود حتی یک یا 2 پین هول کاملاً به‌صورت یک عیب بزرگ خود را نشان می‌دهد.

به همین دلیل تصمیم گرفتم راه حل علمی و عملی این معضل تمام سفالگران را مطرح کنم.

كتاب پین هولینگ در سرامیک توسط انتشارات فرهوش و در چاپ اول در یك هزار نسخه منتشر شده است.

یدالله زیارتی به مدت بیش از 35 سال مشغول ساخت قطعات سفال و سرامیك و چینی در سمنان است.

او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه ناگویا زوكه ژاپن در رشته هنرهای تجسمی در سال 1365 به ایران بازگشت و پس از مدتی تحقیق و تجربه در مورد فرمول بدنه، لعاب و تئوری حرارت به دلیل علاقه به هنر و حجم و سفالگری و سرامیك، كارگاه ساخت ظروف هنری سفالی را در سمنان راه‌اندازی كرد و همچنان مشغول كار است.

پیش از این نیز كتاب «لعاب‌های كریستالین» ترجمه «یدالله زیارتی» و نوشته «جان بریت»، حاوی بیش از 50 فرمول كاربردی ساخت لعاب‌های كریستالین منتشر شده است.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14000428863221

برچسب‌ها