آغاز فصل جدیدی از فعالیت‌ها برای احیای معماری اسلامی در خراسان شمالی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از تشکیل کارگروه‌های تخصصی و هم‌افزایی با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و علمی برای احیای فرهنگ معماری اصیل ایرانی-اسلامی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز شنبه 16مردادماه 1400 در نشست با محمدرضا قائینی، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان شمالی، فرهنگ معماری اصیل ایرانی-اسلامی را حلقه مفقوده در نظام شهرسازی عنوان کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: «این اداره‌کل بر اساس وظایف خود، آمادگی هرگونه همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و علمی را دارد تا بتوانیم بیش‌ازپیش فرهنگ معماری و شهرسازی اسلامی را در بطن جامعه احیا کنیم.»

مستوفیان از معماری اسلامی به‌عنوان میراث شهری یاد کرد و افزود: «در راستای احیای هویت تزیینات معماری ایرانی- اسلامی، توجه به مؤلفه‌های فرهنگ، اقلیم و... ضروری است و باید تلاش کنیم تا این عناصر هویت‌ساز را حفظ کنیم.»

در پایان این نشست از سوی مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری خراسان شمالی، حکم علی مستوفیان به‌عنوان مسئول کارگروه علمی معماری اسلامی کانون بسیج مهندسین عمران و معماری شهید چمران بجنورد، ابلاغ شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1400051686252

برچسب‌ها