پیام تسلیت معاون صنایع‌دستی کشور در پی درگذشت پیشکسوت میناکاری

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در پیامی درگذشت استاد غلامرضا فیض‌الهی هنرمند صاحب‌نام و پیشکسوت صنایع‌دستی رشته میناکاری را به خانواده او و جامعه هنرمندان صنایع‌دستی کشور تسلیت گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به ‌نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیام تسلیت پویا محمودیان آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

استادان و پیشکسوتان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، ارزشمندترین دارایی هنری این مرز و بوم محسوب می‌شوند که از طریق آموزش مبانی نظری و فنون علمی این هنرها به نسل جوان، این شعله فروزان را همواره زنده نگه داشته‌اند.

شادروان استاد غلامرضا فیض‌الهی  یکی از نام‌آوران عرصه هنر میناکاری بود، استادی که بسیاری از استادان کنونی افتخار شاگردی و پیروی از او را داشتند، قطعا فقدان چنین هنرمند بی‌بدیلی ضایعه‌ای اسفناک برای جامعه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی محسوب می‌شود.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم آن شادروان و جمیع هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تسلیت عرض کرده  و برای روح آن هنرمند عزیز، از خداوند متعال آرامش و غفران الهی را مسئلت دارم.»

غلامرضا فیض‌الهی در سال ۱۳۴۰ در اصفهان به دنیا آمد و از ده سالگی به رشته میناکاری وارد شد. او که دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود مدتها در رشته میناکاری و ساختن ضریح فعالیت داشت.

ساخت مینای درب و ضریح حضرت علی بن ابی‌طالب (ع)، امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برخی از فعالیت‌های این هنرمند بوده است. او همچنین در سال ۱۳۷۳ در رشته میناکاری مهر اصالت را از سوی سازمان یونسکو دریافت کرده است.

مرحوم استاد غلامرضا فیض‌الهی به دلیل عارضه کلیوی صبح امروز در بیمارستان میلاد درگذشت.

انتهای پیام/

کد خبر 14001014640441

برچسب‌ها