حمایت از هنر بوریابافی با تمام اعتبارات و اختیارات در شهر رُفیع

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت ملی شهر رفیع در استان خوزستان به‌عنوان «شهر ملی بوریا‌بافی» گفت: «از تمام اعتبارات و اختیارات برای حمایت از هنر بوریا‌بافی در شهر ملی رفیع استفاده می‌کنم.»

قاسم ساعدی امروز یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با تبریک ثبت شهر مرزی رفیع به‌عنوان شهر ملی بوریابافی و با قدردانی از تلاش‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ثبت این شهر، افزود: «از اعتبارات و اختیاراتی که به‌عنوان نماینده مجلس دارم برای حمایت از این هنر استفاده می‌کنم.»

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس، اظهار کرد: «همان‌طور که شهر رفیع در مقاومت و مرزداری از اول افتخار ملی بود و خون شهدای زیادی بر این خاک جاری شده، این شهر در حوزه صنایع‌دستی نیز درخشان خواهد بود.» 

او ادامه داد: «صنعت بوریابافی یک هنر تاریخی است و یکی از انواع صادرات ایران به کشورهای خلیج فارس به حساب می‌آید. این صنعت ارزآور است. رفیع یک شهر مرزی است و مرزداران ما در آن شهر زندگی می‌کنند. این هنر از نسل‌های گذشته به آن‌ها رسیده و مردمان این شهر مرزی از دیرباز به این هنر مشغول هستند.» 

ساعدی اضافه کرد: «بعد از ثبت این شهر از اعتبارات و اختیاراتی که به‌عنوان نماینده مجلس دارم استفاده می‌کنم و در کنار صنعتگران می‌ایستیم. مسائل مربوط به تامین اعتبار این شهر ملی را پیگری می‌کنم و از هنرمندان و صنعتگران به طور ویژه حمایت خواهم کرد.» 

این نماینده مجلس یادآور شد: «یک شناسنامه و یک ماموریت جدید برای توسعه و تقویت این صنعت برای خودم تعیین می‌کنم و مسائل مرتبط با این هنر را پیگری خواهم کرد. از طرفی دیگر از ظرفیت‌های مسئولان دولتی نیز استفاده خواهم کرد تا شاهد توسعه و رونق هرچه بیشتر این هنر باشیم.» 

این نماینده مجلس هم چنین چندی پیش نیز به دنبال ثبت شهر رفیع به‌عنوان شهر ملی «بوریابافی» با ارسال پیامی به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تلاش‌های مهندس ضرغامی و سایر مدیران و کارشناسان این وزارتخانه قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 14001025622209

برچسب‌ها