برندسازی قابلیت‌های خراسان شمالی در سطح ملی و بین‌المللی

استاندار خراسان‌شمالی ظهر امروز در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گفت: «برند سازی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های خراسان شمالی در سطح ملی و بین‌المللی از دستور کارهای این استان به دستگاه‌های اجرایی جهت پیگیری است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ افزود: «پتانسیل‌های استان در حوزه‌های صنایع‌دستی و قابلیت‌های طبیعی بی‌نظیر است.» 

استاندار خراسان‌شمالی با بیان اینکه فرش دورو شهرستان راز و جرگلان خاستگاه جهانی دارد، تصریح کرد: «هدف ما برندسازی و معرفی آن به تمام کشورهای دنیا است.» 

حسین نژاد با اشاره به قابلیت‌های طبیعی این استان، گفت: «خراسان‌شمالی با دارا بودن آب‌وهوای عالی در تمام نقاط و وجود سیصد کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان می‌تواند مقصد گردشگری تلقی شود.» 

او گفت: «نژاد اسب ترکمن نیز مورد توجه است که می‌تواند به‌عنوان یک برند با سایر کشورها در حوزه گردشگری و تجاری مطرح شود.» 

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه خراسان‌شمالی به جای معبر باید تبدیل به مقصد شود، افزود: «برای تحقق این مهم بناهای تاریخی بی‌شماری جهت معرفی وجود دارد که این آثار تاریخی ارزشمند دارای پیشینه تاریخی قوی می‌تواند از جاذبه‌های گردشگری به شمار رود.» 

او با اشاره به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در سفر به استان گفت: «برای ارتقا وضعیت استان، محور گردشگری در دستور کار استانداری قرار دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400111186134

برچسب‌ها