اولین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر زنجان ویژه نوروز ۱۴۰۱ برگزار شد

جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان زنجان با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در محل سالن جلسات پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با محوریت مدیریت و برنامه‌ریزی سفرهای مسئولانه ویژه نوروز ۱۴۰۱ روز 8 اسفند ۱۴۰۰ با حضور سید محمد شعاعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، امیر ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در سالن جلسات پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه، از تمام دستگاه‌ها در خصوص اهتمام ویژه در راستای همکاری با این اداره‌کل برای کنترل ویروس کرونا و ورود گردشگران و مسافران نوروزی به استان و همچنین لزوم برنامه‌ریزی در راستای سفرهای مسئولانه و هوشمند در قالب پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوطه را خواستار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان در این نشست ضمن تشریح وظایف هرکدام از دستگاه‌های عضو ستاد، گفت: «تمامی برنامه‌های دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات استان با هماهنگی کمیته استانی مبارزه با ویروس کرونا، اجرا و سفرهای نوروزی بر مبنای تصمیمات ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.»

او گفت: «در تمامی موزه‌ها، پایگاه‌ها و کمپ‌های گردشگری، راهنمایان و افرادی که برای ارائه خدمات به گردشگران فعالیت می‌کنند باید برخورد مناسب و ارائه کارت شناسایی را مورد توجه قرار دهند، بازارچه‌های صنایع‌دستی را در مجتمع گردشگری پاسارگاد ابهر و محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و غیره خواهیم داشت و با همکاری شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد ‌و شورای اسلامی شهرها برنامه‌های فرهنگی و نوروز گاه را در شهرها و دو اثر تاریخی منحصربه‌فرد استان برگزار خواهیم کرد.»

 ارجمند بیان کرد: «نوروز گاه این فرصت را برای گردشگران به وجود می‌آورد تا با داشتن اوقات فراغتی مفرح در مقاصد گردشگری، با مجموعه آئین‌ها با موضوع مواریث معنوی حوزه نوروز آشنا شوند و باید جلساتی با هیئت‌امنای بازار برای حضور کسبه بازار در ایام تعطیلات برگزار شود.»

 او گفت: «در این جلسه مقرر شد اماکن اسکان موقت و اضطراری، محل اسکان رایگان، آماده‌سازی مدارس پیش‌بینی و توسط کمیته اسکان و رفاه به دبیرخانه ستاد معرفی شود. گواهی دو دوز کامل تزریق‌شده واکسن بیماری کرونا یا داشتن گواهی عدم ابتلا (تست منفی) بیماری کرونا به مدت 72 ساعت شرط ورود گردشگران به هتل‌ها و اماکن تاریخی و وسایل نقلیه عمومی است.»

 در پایان پس از گزارش تمامی اعضای کمیته، معاون امور عمرانی استانداری زنجان نیز با تأکید بر اینکه مردم برنامه‌ریزی پایان سال خود را متفاوت از سال‌های گذشته تدوین کنند، گفت: «هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان بسیار اهمیت دارد مخصوصاً هماهنگی بین دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. موضوع حفاری‌ها بسيار مهم است و در طول ايام نوروز نبايد اجازه حفاری به هيچ دستگاهی داده شود. پایبندی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک ضرورت است.»

شعاعی نظارت بر اصناف را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: «اکیپ‌های نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بسيار فعال باشند. همچنين از سوی سازمان میراث‌فرهنگی کتابچه‌ای تهيه و کشیک‌های نوروزی در اختیار تمام افراد ذی‌ربط قرار گیرد. خدمات به مسافران باید بسیار خوب در مجتمع‌های گردشگری و اماکن بین‌راهی انجام شود و بازدید و نظارت لازم به لحاظ بهداشتی و ارائه صحيح خدمات انجام شود.»

او با اشاره به فعالیت کمیته نظارت و تنظیم بازار در این ایام، تأکید کرد: «کمیته نظارت و تنظیم بازار باید با افزایش نظارت از قیمت‌ها جلوگیری کند تا در حق مردم جفا نشود. همچنین کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر باید پررنگ‌تر از سایر کمیته‌ها عمل کند. همه مساجد، مراکز درمانی و عمومی و ... باید آمادگی کامل را برای نوروز داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان پاک‌سازی و زیباسازی ورودی شهرها در نوروز ۱۴۰۱ هرچه سریع‌تر انجام شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14001208931868

برچسب‌ها