برگزاری اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مانه و سملقان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مانه و سملقان از برگزاری اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر با محوریت نوروز ۱۴۰۱ در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، مریم محمدی دوشنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۰ تصریح کرد: «اولین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مانه و سملقان به ریاست جواد بهادری، سرپرست فرمانداری این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.»

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مانه و سملقان افزود: «راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مسافران در ورودی شهر، بازدید مشترک تأسیسات گردشگری، آماده‌سازی و تجهیز مدرسه و خوابگاه‌های شبانه‌روزی آمادگی پذیرش و پذیرایی از مسافرین نوروزی، پاک‌سازی زیباسازی شهری و نصب المان و رفع مشکلات جاده‌ای از مصوبات این جلسه بر شمرد.»

شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع‌شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می‌گردد.

وجود منابع سرشار طبیعی در این شهرستان از دیرباز جمعیت‌های انسانی را به خود جذب نموده و باعث پرورش فرهنگ‌های درخشان در منطقه شده است. وجود آثار تاریخی از دوره‌های پیش‌ازتاریخ تا دوره معاصر در بخش‌های مختلف این شهرستان گویای استقرار مداوم بشر در این خطه است. بر اساس پژوهش‌های باستان‌شناسی بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان برای نخستین‌بار در حدود هشت هزار سال پیش مسکونی شده که آثار آن را می‌توان در تپه قلعه خان در دشت سملقان مشاهده کرد. این شهرستان طی دوره هخامنشی به‌عنوان بخشی از شهربانی پارت مطرح بوده و طی دوره‌های اشکانی و ساسانی نیز بسیار موردتوجه بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1400120986363

برچسب‌ها