رتبه دوم در سایت تریپ ادوایزر با رفتار خوب پرسنل

مجموعه هتل‌آب‌درمانی رویال پارک سرعین در رنکینگ سایت تریپ ادوایزر رتبه دوم را براساس نظرسنجی از کاربران در میان هتل‌های کشور به دست آورد. این مجموعه اکنون آماده میزبانی از مسافران نوروز 1401 است.

مجموعه هتل‌آب‌درمانی رویال پارک سرعین یکی از مدرن‌ترین مجموعه‌های اقامتی و گردشگری کشور است، این مجموعه که تنها هتل چهار ستاره ممتاز استان اردبیل را دارد خدمات مختلفی را در بخش هتل و آب‌درمانی خود به گردشگران ارائه می‌دهد. قرار گرفتن در رتبه دوم بین هتل‌های کشور در رنکینگ سایت تریپ ادوایزر براساس نظرسنجی از کاربران، بهانه‌ای شد تا با مدیر این مجموعه گفتگویی داشته باشیم. 

مجموعه رویال پارک سرعین اخیرا رتبه دوم را در رنکینگ سایت تریپ ادوایزر در بین هتل‌های کشور به دست آورد، این در حالی است که هتل‌های پنج ستاره بزرگی در این سایت حضور دارند که بعد از رویال پارک سرعین قرار گرفتند، این امر چگونه محقق شد؟ 

در ابتدا باید بگویم که این امر موجب سرافرازی شهر و استان است، در این مورد از مدیرکل محترم میراث فرهنگی استان اردبیل و همکارانشان در این اداره تشکرم می‌کنم که با کمک‌های آن‌ها این مهم به دست آمده است. در بیش از ۲۰ سال سابقه کارم در زمینه هتل‌داری متوجه شده‌ام که شاخص مهم در این زمینه رفتار پرسنل و ارتباط با مسافران است، ما در رویال پارک سرعین روی این موضوع تمرکز ویژه‌ای داریم، رفتار خوب پرسنل نقطه عطف مجموعه ما است. خط قرمز ما رضایت مشتری است و دوره‌های مختلفی برای کارکنان با موضوع ارتباط با مهمان‌ها و نحوه پذیرایی از آن‌ها برگزار می‌کنیم. 

علاوه بر این یک مجموعه کامل در رویال پارک سرعین شامل آب‌درمانی مدرن، اتاق‌های وی آی پی و شب‌های رویال از سایر دلایل موفقیت مجموعه ما هستند که امسال شعار زمستان بیدار سرعین را هم در این مجموعه تحقق بخشیدیم. 

به نظر می‌رسد که امسال در تعطیلات نوروزی با افزایش مسافرت‌ها و به اصطلاح با سونامی سفر روبرو خواهیم بود، در زمینه آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی و پیک مسافرت‌ها چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ 

در چند بخش اقدامات اساسی انجام دادیم و مجموعه را برای زمان پیک مسافر و سال جدید آماده کردیم، علاوه براین تدارکات ویژه‌ای مثل تخفیف ۵ درصدی برای سامانه‌ها و سایت‌های رزرواسیون در نظر گرفته‌ایم. در زمانی که مجموعه خلوت‌تر بود بهسازی را در بخش‌های مختلف مجموعه انجام دادیم، تعمیرات تاسیساتی و بهسازی محیط در استخر و آب‌درمانی مجموعه اتفاق افتاد. در بخش هتل ۷۰ درصد اتاق‌ها بهسازی شد و مجموعه آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است. همچنین برای تقویت مجموعه پرسنل مورد نیاز را در بخش‌های مختلف جذب و کادر مجموعه را تکمیل کردیم. 

در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان پیک مسافر چه برنامه‌ای دارید و مجموعه را چگونه برای این موضوع آماده کرده‌اید؟ 

در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مصوبات ستاد کرونا عمل می‌کنیم و پذیرش مسافر را با کارت واکسن انجام خواهیم داد. در بخش استخر مجموعه هتل و آب‌درمانی رویال پارک با توجه به رنگ‌بندی کرونایی و پروتکل‌های اعلامی امکانات را برای میزبانی از مسافران فراهم کرده‌ایم. در بخش هتل هم ما از ابتدا به تمامی پروتکل‌ها پایبند بودیم و هیچوقت موضوع بیماری کرونا برای ما عادی نشده است و ساده انگاری نمی‌کنیم. سلامت مهمان برای ما بسیار مهم است و نسبت به درآمد در اولویت است. 

به صورت مشخص در ورودی مجموعه بحث هشدارها در مورد بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌ها را تدارک دیده‌ایم، ضدعفونی مجموعه و اتاق‌ها به صورت مستمر انجام می‌گیرد، ماسک و دستکش در بخش‌های مختلف هتل در اختیار مسافران قرار داده‌ایم. علاوه بر این موارد، پرسنل مجموعه دز سوم واکسن را با حضور همکاران اداره بهداشت دریافت کردند. 

با توجه به فعال بودن مجموعه رویال پارک حتی در زمستان سرد اردبیل، وضعیت اشتغال در این مجموعه چگونه است و اکنون چند نفر مشغول به کار هستند؟ 

در مجموعه اکنون در رویال پارک سرعین ۶۰ نفر به صورت ثابت شاغل هستند و علاوه بر آن در بعضی بخش‌ها نیروهای نیمه وقت هم به کار می‌گیریم که به این ترتیب تعداد حقوق بگیران مجموعه بالای ۶۰ نفر است. در آستانه عید نوروز تعدادی دیگر از افراد متخصص را دعوت به کار کردیم تا در زمان پیک مسافر مشکل کمبود نیرو در مجموعه نداشته باشیم. 

استفاده از نیروی متخصص در حوزه گردشگری بخصوص در زمینه هتل‌داری از اهمیت برخوردار است، در چه حدی به استفاده از افراد متخصص و آموزش دیده در مجموعه اهمیت می‌دهید؟ 

در ابتدا باید اشاره کنم که زمانی که ما رویال پارک را تحویل گرفتیم وضعیت نیروها خوب بود و نیروهای متخصص در مجموعه مشغول به کار بودند، ما هم در ادامه به دنبال تقویت نیروی کار مجموعه رفتیم و نیروهایی که اخیرا جذب کردیم اکثرا از نیروهای تحصیل کرده در بخش هتلداری و متخصص هستند. همچنین با توجه به این که من به عنوان مدیر مجموعه، مدرس هتلداری نیز هستم آموزش‌ها و کلاس‌های مختلف را برای کارکنان مجموعه برگزار می‌کنیم تا کارکنان با آمادگی و تخصص کامل از میهمانان میزبانی کنند. 

سخن آخر؟ 

باید از سرمایه‌گذار مجموعه و اداره کل میراث‌فرهنگی تشکر ویژه داشته باشم. اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل، به‌خصوص مدیرکل این مجموعه و همکاران معاونت گردشگری همکاری بسیاری با ما داشته‌اند که قطعا در موفقیت مجموعه بسیار تاثیرگذار است. از طرفی سرمایه‌گذار مجموعه نیز با رویکرد مثبتی که دارد و با حمایت‌هایی که از ما در مدیریت مجموعه انجام می‌دهد فرصت شکوفایی را برای این مجموعه فراهم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 14001227292624

برچسب‌ها