۳۳۴هزار بازدید از موزه‌های مجموعه سعدآباد تا روز پنجم فروردین ثبت شد

از آغاز تعطیلات نوروزی تا پنجم فروردین، بیش از ۳۳۴هزار بازدید از موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ثبت شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در تمام ایام نوروز آماده میزبانی از بازدیدکنندگان است و با افزایش ساعت کاری خود از ساعت ۹ تا ۱۹ از مخاطبان پذیرایی می‌کند. 

میزان استقبال بازدیدکنندگان هم نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است، به طوری که طی پنج روز نخست فروردین، ۶۶هزار و ۷۱۱ نفر از موزه‌های فعال سعدآباد بازدید به عمل آوردند. 

همچنین سرجمع نفربازدید مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از اول تا پنجم فروردین ۳۳۴هزار و ۷۰۷ بازدید بوده و بیشترین استقبال مربوط به پنجشنبه چهارم فروردین با ۷۹هزار و ۶۰ نفربازدید است. 

طی تعطیلات نوروز، ۱۴۳ گردشگر خارجی از کاخ‌ها و موزه‌های مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد بازدید کردند. 

امسال ۱۳ موزه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد فعال هستند که عبارتند از موزه ملت، موزه اتومبیل، موزه هنرهای زیبا، موزه آلبوم‌ها و اسناد سلطنتی، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه استاد فرشچیان، موزه میرعماد، موزه استاد بهزاد، موزه برادران امیدوار، کاخ موزه سبز، موزه ظروف سلطنتی، موزه سلاح‌های دربار و موزه پوشاک. 

علاوه بر امکان بازدید از موزه‌ها، صد اجرای محیطی شامل نمایش‌های عروسکی و موسیقی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که تا روز دوازدهم فروردین برپاست. مجموعه سعدآباد در روز ۱۳ فروردین (طبیعت) تعطیل است. 

تارنمای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد به نشانی http://sadmu.ir و اینستاگرام مجموعه با شناسه SaadabadPalace برای ارائه اطلاعات بیشتر در دسترس مخاطبان است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010106640616

برچسب‌ها