بازدید مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از سامانه‌های رزرواسیون و فروش آنلاین

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری به‌منظور بررسی نحوه ارائه خدمات به گردشگران نوروزی، از تعدادی از مراکز و سامانه‌های رزرواسیون و فروش آنلاین خدمات گردشگری از نزدیک بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، یحیی نقی‌زاده محجوب، امروز پنجشنبه 11 فروردین 1401 با حضور در ساختمان سایت و اپلیکیشن اتاقک، ساختمان مرکز رزرواسیون و فروش آنلاین سه‌کلیک و سایت هومسا (مرکز اجاره ویلا، سوئیت و بوم‌گردی) از نزدیک در جریان نحوه ارائه خدمات به گردشگران نوروزی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در این بازدیدهای میدانی ضمن گفت‌و‌گوی چهره به چهره با مدیران و کارشناسان این مراکز و سامانه‌ها، در جریان فعالیت‌های آنان و چگونگی رزرواسیون و فروش آنلاین خدمات گردشگری قرار گرفت و بر حمایت از کسب و کارهای نوین تاکید کرد.

نقی‌زاده محجوب در حاشیه این بازدیدها گفت: «امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین" نام‌گذاری شده است. به همین علت امسال چهارچوب‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را با همفکری فعالان و ذی‌نفعان حوزه گردشگری تدوین خواهیم کرد.»

او با اشاره به اهمیت فعالیت سایت‌های آنلاین فروش و ارائه خدمات گردشگری، اظهار کرد: «رفته رفته با فروش سنتی فاصله بیشتری می‌گیریم و فروش آنلاین به طور حتم در سال‌های آینده رونق خواهد گرفت. قرنی که وارد آن شدیم کاملا با قرن گذشته متفاوت است و نگاه ما باید رو به جلو باشد و اگر عقب بیفتیم دچار آفت‌هایی می‌شویم که جبران آن سخت خواهد بود.»

نقی‌زاده محجوب با تاکید بر حمایت از کسب‌و‌کارهای نوین و سامانه‌های فروش آنلاین، یادآور شد: «کسب‌و‌کارهای آنلاین در عین مزیت‌هایی که دارند آسیب‌پذیر نیز هستند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب حرکت کرد.»

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین نظام هوشمند گردشگری، اضافه کرد: «با تدوین این نظام نظارت بر فعالیت‌های گردشگری نیز هوشمند خواهد شد و جلوی مشکلات احتمالی گرفته می‌شود.»

او افزود: «با توجه به ماهیت فعالیت این مجموعه‌ها که ماهیت دانش‌بنیانی دارد، این مشاغل و فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۱ اهمیت ویژه‌ای یافته است و رویکرد و هدف کلی معاونت گردشگری در این حوزه متمرکز خواهد شد.»

نقی‌زاده محجوب خاطرنشان کرد: «امسال چند کار مهم را در دستور کار داریم که یکی از آن‌ها به‌روزرسانی و بازنگری قوانین مرتبط با حوزه گردشگری است. در این میان نگاه ما آینده‌نگر است و در همین ارتباط به شدت نیازمند استفاده از نظر و نیز هم‌فکری شرکت‌های فعال حوزه گردشگری خصوصا شرکت‌هایی که در حوزه آنلاین فعالیت می‌کنند، هستیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010111622250

برچسب‌ها