تبلیغات، حلقه اصلی توسعه گردشگری

صنعت گردشگری یک حوزه متفاوت با سایر صنعت‌هاست، این حوزه شدیدا به دیده شدن و معرفی نیاز دارد و تبلیغات در گردشگری حرف اول را می‌زند.

صنعت گردشگری یک حوزه متفاوت با سایر صنعت‌ها است، این حوزه شدیدا به دیده شدن و معرفی نیاز دارد و تبلیغات در گردشگری حرف اول را می‌زند. معمولا انسان‌ها تا تعریف جایی را نشنوند به فکر سفر کردن به آنجا نمی‌افتند، در همین راستا و براساس علم تبلیغات و بازاریابی نیاز است که تمرکز ویژه‌ای برروی برندینگ و تبلیغات جاذبه‌های گردشگری یک منطقه گذاشته شود تا جذب گردشگر اتفاق بیفتد. 

یک

تبلیغات در گردشگری شامل چند اثر است، این نوع تبلیغات می‌تواند به معرفی یک جاذبه و آگاه‌سازی مخاطبان درمورد آن بپردازد، می‌تواند مخاطبان را متقاعد کند که وقت، هزینه و انرژی خود را برای استفاده از مقصد مورد تبلیغ اختصاص دهند و همچنین تبلیغات در حوزه گردشگری می‌تواند به عنوان یادآوری یک جاذبه کارکرد داشته باشد که کارکرد بسیار مهمی است. در هرسه نوع کارکرد تبلیغات در صنعت گردشگری، یعنی معرفی، متقاعد کردن و یادآوری هدف افزایش حضور و استفاده مخاطبان از جاذبه‌های مد نظر است و این امر را ثابت می‌کند که در همه وجوه صنعت گردشگری نیازمند تبلیغات و بازاریابی است. 

دو

امروزه نوع رسانه و چگونگی استفاده از آن در تبلیغات حرف اصلی را می‌زند. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش پلتفرم‌ها در حوزه رسانه و دگرگونی رسانه‌های مورد استفاده مردم، اکنون نیاز است که تبلیغات را در پلتفرم‌های مختلف و به صورت همزمان به پیش ببریم. در دنیای امروز تبلیغ صرف در تلویزیون یا بیلبوردهای شهری کارگشا نخواهد بود و نیاز است که در همه قالب‌ها همزمان تبلیغات و معرفی جاذبه‌های گردشگری را به پیش ببریم. ظهور و بروز شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات به‌خصوص در حوزه گردشگری را به یک امر سهل و ممتنع تبدیل کرده است. از طرفی معرفی جاذبه‌ها کار آسانتری شده است و به راحتی می‌توان به صورت تصویری، روشی که امروزه تاثیر گذارتر است، مخاطبان را با جاذبه‌ها آشنا کرد و آن‌ها را به حضور در مکان‌های مورد نظر تشویق کرد. از طرف دیگر این امر نیازمند تخصص است تا تبلیغات اثر سو نداشته باشد و به نحوی انجام شود که تاثیر حداکثری را در میان انبوه محتواهای جذاب موجود در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. 

سه

تصمیم به تبلیغ و داشتن این تفکر که معرفی از نیازهای اساسی رونق یک مقصد گردشگری به شمار می‌رود، از اساسی‌ترین مراحل در مسیر صنعت گردشگری است. پس از آن باید به دنبال راه‌ها و متخصصان حوزه تبلیغات رفت. روش‌های گوناگونی برای ورود به حوزه رسانه و تبلیغات وجود دارد اما استفاده همه جانبه و هوشمندانه بهترین کارکرد را می‌تواند برای حوزه مدنظر ما داشته باشد. نمونه‌های بسیاری در کشور خودمان وجود دارد که نشان می‌دهد تا چه اندازه می‌توان روی موضوع تبلیغات حساب کرد. استفاده از فم تریپ یا سفر تبلیغاتی چهره‌های مشهور یکی از روش‌های تاثیرگذاری است که در موارد مختلف در سال‌های اخیر استفاده شده و بسیار تاثیرگذار هم بوده است. رونق گردشگری در جنوب کشور، بخصوص در جزیره‌هایی مثل هنگام، قشم و بندر چابهار در سال‌های اخیر مدیون همین تبلیغات رسانه‌ای گسترده است. حتی در نمونه‌هایی دیگر و جالب توجه می‌توان به توسعه گردشگری شهری قزوین اشاره کرد که در سایه توجه به استفاده از بلاگرها و چهره‌های معروف برای معرفی این قابلیت به دست آمده است. همچنین استان اردبیل که امروزه و در طی چند سال اخیر به عنوان استان پل‌های معلق در کشور شناخته می‌شود، بعد از تاسیس پل معلق مشگین‌شهر و پل معلق شیشه‌ای هیر و با توجه به اعتقاد سرمایه‌گذاران این پل‌ها به تبلیغات و رسانه توانسته است جاذبه‌های جدید و انسان‌ساز خود را معرفی کند. 

چهار

تبلیغات یک امر مستمر است. در حوزه تبلیغات کار با معرفی یک‌باره به پایان نمی‌رسد و نیاز است که این روند همیشه جاری باشد. در حوزه گردشگری این نیاز به استمرار و جاری بودن بیشتر از همیشه احساس می‌شود چرا که گردشگری خود نیز یک امر مستمر است و با گذر زمان نیاز به تغییر و بهبود دارد. اگر در مورد یک جاذبه گردشگری و یا یک مقصد گردشگری به دنبال رونق حضور گردشگر هستیم باید تبلیغات و معرفی مستمر را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 14010125292349

برچسب‌ها