بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان قزوین، نادر محمدی روز شنبه 27 فروردین 1401 با اعلام این خبر افزود: «تاسیسات گردشگری به منظور استانداردسازی خدمات مربوط به خود ملزم به دریافت گواهینامه استاندارد هستند و صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری براساس ماده ۱۱ آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجهبندی و نرخگذاری تاسیسات گردشگری و بر اساس بخشنامه میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی برای درجه بندی این تاسیسات انجام میشود.»
معاون گردشگری و سرمایهگذاری قزوین ادامه داد: «در همین راستا شرکتهایی در استان برای تطبیق شرایط تاسیسات گردشگری با استانداردهای تعیینشده فعالیت دارند و واحدهای خدماتدهنده گردشگری اعم از هتلها، هتلآپارتمانها، اقامتگاههای بومگردی، سفرهخانههای سنتی، مجتمعهای خدماتیرفاهی بینراهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی و بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار میدهند.»
محمدی افزود: «در صورت انطباق نحوه ارائه خدمات تاسیسات گردشگری با شاخصهای تعیین شده، واحد مربوطه به کمیته درجهبندی معرفی ودر غیر این صورت در دو مرحله و نهایت تا شش ماه به واحد مربوط برای رفع نواقص و انطباق با استانداردهای تعیینشده فرصت داده میشود.»
او اظهار کرد: «در کمیته درجهبندی نیز که با حضور مدیرکل یا معاون میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان، نماینده بخش خصوصی مربوط به تاسیسات گردشگری و نماینده وزارتخانه برگزار می شود، موارد ارسالی بررسی شده و گواهینامه استاندارد برای واحدها صادر میشود.»
محمدی یادآور شد: «مدت اعتبار این گواهینامهها سهساله است و پس از این مدت، واحد مربوطه مجدد مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نداشتن مشکل گواهینامه آن تمدید میشود.»
انتهای پیام/