تجلیل از پیشکسوتان و فعالان میراث‌فرهنگی در شوش و بندر ماهشهر

طی مراسم جداگانه در شوش و ماهشهر، از پیشکسوتان و فعالان عرصه میراث‌فرهنگی این دو شهرستان تجلیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، به‌دلیل حادثه دلخراش ریزش ساختمان متروپُل آبادان و همچنین هجوم ریزگردها به استان خوزستان برخی برنامه‌های تدارک دیده‌شده به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی در استان خوزستان با تعویق چندروزه در حال برگزاری است.

در یکی از این برنامه‌ها، جمعه ششم خردادماه 1401، از پیشکسوتان و مجموعه‌داران بندر ماهشهر با حضور فریدون بندری فرماندار و سارا عبادی مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی بندر ماهشهر طی نشستی در محل فرمانداری شهرستان قدردانی شد.

در این نشست، گزارشی از اقدامات و عملکرد پایگاه ملی منظر فرهنگی ماهشهر توسط سارا عبادی مدیر این پایگاه ارائه شد و سپس هر یک از مدعوین نقطه‌نظرات خود در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی را بیان کردند.

در ادامه، بندری فرماندار بندرماهشهر ضمن تبریک هفته میراث‌فرهنگی اظهار داشت: «آماده حمایت از هرگونه پیشنهاد و نظر درخصوص حفظ و معرفی تاریخ و هویت بندر ماهشهر هستیم و همگی باید دست در دست هم برای اعتلای تاریخ و فرهنگ ماهشهر تلاش کنیم و در این راستا، ما آمادگی خود را به‌منظور هرگونه پیشنهاد اعلام می‌داریم.»

در پایان این نشست صمیمی، تقدیرنامه و هدایایی به رسم یادبود از سوی فرماندار به مدعوین تقدیم شد.

\"\"

همچنین در شهرستان شوش نیز مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه میراث‌فرهنگی باحضور حجت‌الاسلام مهدی علیزاده‌اصل امام‌جمعه شهرستان، بیژن حیدری‌زاده مدیر پایگاه میراث‌جهانی شوش و رضا چنانی رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شوش برگزار شد.

در این مراسم، از زحمات مجید فرزانیان مدیر سابق موزه  شوش، عبدالحسین امینی سرپرست سابق پایگاه حفاظت میراث‌فرهنگی و همچنین بهزاد تاری کارمند سابق اداره میراث‌فرهنگی شوش تجلیل و هدایایی به رسم یاد بود تقدیم شد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الإسلام علیزاده به همراه بیژن حیدری‌زاده و رضا چنانی و چند تن از پرسنل پایگاه میراث‌جهانی شوش با حضور در منزل شایع چنانی نگهبان قلعه باستان‌شناسی شوش در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، ضمن دیدار با این چهره، از زحمات بی‌دریغ او تشکر و قدردانی کردند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010307478770

برچسب‌ها