نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی بهانه‌ای برای ارتباط بیشتر با پیشکسوتان باشد

رئیس سابق پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: «نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی بهانه‌ای برای ارتباط بیشتر با پیشکسوتان میراث‌فرهنگی باشد و به این موضوع جدی‌تر پرداخته شود.»

بهروز عمرانی رئیس سابق پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری امروز دوشنبه 13 تیر 1401 در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌‌آریا گفت: «از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی تشکر می‌کنم. با این نکوداشت می‌توان گوشه‌ای از زحمات آن‌ها را  جبران کرد.»

او افزود: «پیشکسوتان میراث‌فرهنگی سال‌های طولانی عمر خود را در حوزه میراث‌فرهنگی با عشق و علاقه صرف کردند و  علاوه بر این حوزه منشأ خدمات ارزنده در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بودند.»

رئیس سابق پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: «با توجه به اینکه گردشگری در کشورمان بیشتر جنبه فرهنگی و ‌تاریخی دارد، خدماتی که در حوزه میراث‌فرهنگی ارائه می‌شود می‌تواند در راستای ایجاد زیرساخت‌ها و امور گردشگری مؤثر باشد.»

عمرانی بیان کرد: «من به نمایندگی از پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی و تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند از نگاه خوب مهندس ضرغامی در این حوزه قدردانی می‌کنم. ایشان سال‌ها در حوزه فرهنگ و هنر کار کرده و دغدغه پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی را به خوبی شناخته و پرداخته است.»

این پیشکسوت حوزه میراث‌فرهنگی درباره نقش مفاخر میراث‌فرهنگی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی گفت: «نیروی انسانی نقش مؤثری در حوزه میراث‌فرهنگی دارد. وزارت میراث‌فرهنگی باید به موضوع تجربه و تخصص پیشکسوتان این حوزه بیش از گذشته توجه کند و از نظرات آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند. نباید به سادگی از تجربیات آن‌ها عبور کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010413640446

برچسب‌ها