کاخ گلستان مفتخر به بهره‌مندی از دانش و تجربه مفاخر

یک‌سوم اسامی نخستین آیین نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی ایران، عضو مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان هستند و این مجموعه جهانی افتخار دارد تا از دانش و تجربه این مفاخر استفاده می‌کند.

نخستین آیین نکوداشت تجلیل از ۱۲ نفر از مفاخر میراث‌فرهنگی ایران با حضور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در روزهای گرم تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد. این در حالی بود که از این ۱۲ نفر، چهار نفر از این مفاخر میراث‌فرهنگی کشور، عضو شورای راهبردی کاخ گلستان هستند. 

به مفاخر میراث‌فرهنگی از جمله دکتر حمیده چوبک، مهندس علی‌اکبر سعیدی، دکتر محمد حسین سمسار و مهندس محمدحسن محبعلی تبریک عرض می‌کنم. این مجموعه جهانی افتخار دارد به همراه دیگر اعضای شورای راهبردی کاخ گلستان برای تحقق اهداف سازمانی و نگهداشت بهینه مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از نظرها و ایده‌های این مفاخر بهره‌مند شود. 

براین اساس اعتلای عملکرد موزه بر پایه خردجمعی، تقویت همکاری و مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های فکری و علمی صاحب‌نظران، چشم‌انداز ماموریت اعضای شورای راهبردی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان است. 

همچنین ارتقا و توسعه نقش موزه در جامعه و دسترسی اجتماعی به آن و ترویج و اشاعه ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی موزه و در نهایت تدوین سند چشم‌انداز از دیگر ماموریت‌های اعضای شورای راهبردی مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان است. 

نخستین آیین نکوداشت و قدردانی از مفاخر میراث‌فرهنگی، شور و شعفی در میان اهالی میراث‌فرهنگی و کارشناسان این حوزه ایجاد کرد. 

به نوبه خود به عنوان مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان که تنها اثر ثبت جهانی پایتخت ایران است، از برگزارکنندگان این نکوداشت به ویژه از مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور قدردانی می‌کنم. 

انتهای پیام/

کد خبر 14010421640166

برچسب‌ها