بازدید معاون صنایع‌دستی کشور از ظرفیت‌های صنایع‌دستی گنبدکاووس

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سومین روز از سفر به گلستان، با حضور در گنبدکاووس در شرق استان، ضمن بازدید از ظرفیت‌های صنایع‌دستی این شهرستان با هنرمندان این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم جلالی امروز پنجشنبه 23 تیرماه 1401 در سومین روز از سفر به استان گلستان با حضور در شرق استان، از سه مرکز مرتبط با صنایع‌دستی بازدید کرد و در این بازدید ضمن گفت‌وگو با هنرمندان در جریان مسائل و مشکلات حوزه صنایع‌دستی شرق استان قرار گرفت.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور را در این بازدیدها، امانقلیچ شادمهر نماینده مردم شهرستان گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، مهدی دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس، رحمان فرمانی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، محمد کریمی مدیرکل امور مجلس و احمد تجری مدیرکل سرمایه‌گذاری، زیرساخت و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ویدا توحدی مدیرکل دفتر آموزش و ترویج و حسین خواجه‌بیدختی مشاور در امور استان‌های معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و جمعی از مسئولان همراهی کردند.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ابتدای حضور در شهرستان گنبدکاووس از خانه صنایع‌دستی رودوزی‌های سنتی بازدید کرد و با «عصمت مجیدی» هنرمند پیشکسوت این حوزه دیدار و گفت‌وگو کرد.
خانه صنایع‌دستی رودوزی‌های سنتی به همت این هنرمند پیشکسوت و با حجم سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریال و تعداد ۸۰ هنرجو فعالیت می‌کند.
مریم جلالی سپس در کارگاه ساخت زيورآلات ترکمن شهرستان گنبدکاووس حضور یافت و ضمن بازدید از این کارگاه با احمد آق فرزند مرحوم استاد غلام آق دیدار و گفت‌وگو کرد.
مرحوم استاد غلام آق معروف به «خانی تکه» یکی از نام‌آورترین هنرمندان عرصه هنر «زیورآلات ترکمن» بود، که افتخارهای بسیاری را برای حوزه صنایع‌دستی استان رقم زدند و فرزند او ادامه‌دهنده راه ایشان است.
در ادامه معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با همراهی جمعی از مقامات و مسئولان از موزه خصوصی فرش و دستبافته‌های داری شهرستان گنبدکاووس بازدید کرد.
موزه خصوصی فرش و دست‌‎بافته‌های داری شهرستان گنبدکاووس به‌صورت خصوصی توسط «حصل خانجانی» از هنرمندان پیشکسوت رشته بافته‌های داری شهرستان گنبدکاووس و با حمایت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان برپا شده است.
این موزه شامل نمایشگاه فرش‌های ترکمن دارای قدمت تاریخی و همچنین دست بافته‌های این هنرمند رشته بافته‌های داری است.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس‌ازاین بازدیدها برای شرکت در کارگروه تخصصی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود به فرمانداری شهرستان گنبدکاووس رفت.
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس اسلامی به همراه تعدادی از معاونین وزیران مربوطه با حوزه فرهنگی برای بررسی مشکلات فرهنگی گلستان به این استان سفر کردند.
مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور به‌عنوان نماینده عالی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می‌کند.

 

\"\"

 

\"\"

 

\"\"

 

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010423118438

برچسب‌ها