اصل حمایت دولت برای واگذاری‌ها در قالب اقدامات صندوق احیا اجرا شده است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با تاکید بر مردمی بودن دولت و متکی بودن اقتصاد به مردم گفت: «اقتصاد مردمی در اولویت ماست، لذا باید تصدی‌گری را کنار بگذاریم و بخش خصوصی را تقویت و از آن مراقبت کنیم که دولت در قالب اصل حمایت، شاهد فعالیت‌هایی در قالب صندوق توسعه و احیا و ارائه تسهیلات خواهد بود.»

به‌گزارش میراث‌آریا، سیدمحمد حسینی با حضور در مراسم افتتاح کاروانسرای کوهاب نطنز با بیان این که دولت بنا ندارد همه اقدامات را خودش انجام دهد و متکی به مردم است، گفت: «ما دولت مردمی هستیم، از جنس مردم و در میان مردم هستیم، لذا اقتصاد مردمی نیز در اولویت ماست. پس باید تصدی‌گری را کنار بگذاریم و بخش خصوصی را تقویت و از آن مراقبت کنیم.»

این مسئول با بیان این که حمایت جزو سه اصل وظایف دولت است، گفت: «در زمینه حمایت، شاهد فعالیت‌هایی در قالب صندوق توسعه و احیا و ارائه تسهیلات مختلف هستیم. دو اصل دیگر نیز هدایت و نظارت هستند که باید در خصوص نظارت به گونه‌ای اقدام کنیم که مانند برخی از تولیدی‌ها و کارگاه‌ها و کارخانه‌ها شاهد تعطیلی و بیکاری پس از نبود نظارت نباشیم.»

او با بیان این که امروزه قلعه و کاروانسرای کوهبنان توانسته با کارکردهای متنوعی احیا شود، اظهار کرد: «امیدواریم که برای بازدید از این مجموعه با پشتوانه‌ تلاشی چهارساله، شاهد سفر گردشگران داخلی و خارجی باشیم.»

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری به ظرفیت بالای کاروانسراها اشاره کرد و گفت: «حدود هزار کاروانسرا در ایران وجود دارد که باید از ظرفیت‌هایی که قابلیت احیا و بهره برداری دارند به درستی استفاده کنیم. ماباید این اماکن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.»

حسینی به استان یزد به عنوان یکی از استان‌های موفق در واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی یاد کرد و گفت: «یزد از جمله استان‌هایی است که به خوبی این بناها را در اختیار بخش خصوصی قرار داده و جاذبه‌های متعددی را برای گردشگران ایجاد کرده است.»

او با بیان این که سیاست‌گذاری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بازسازی و احیای صنعت گردشگری در وضعیت بهبود کروناست، گفت: «بعد از فرونشستن شیوع بیماری کرونا دوباره شاهد رونق گردشگری هستیم و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی در حال انجام است. البته نکته تامل‌برانگیز اینجاست که با وجود اماکن تاریخی و طبیعی و زیرساخت‌های گردشگری، نتوانستیم ایران را آن‌طور که باید معرفی کنیم. دشمنان هم نگذاشتند چهره ایران به دنیا معرفی شود و بعضا اماکن ویران و مخروبه از داشته‌های متعدد کشورمان به نمایش گذاشته شده است.»

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان این که باید بتوانیم گردشگران زیادی را جذب کشورمان کنیم، گفت: «خوشبختانه استان یزد یکی از استان‌های پررونق گردشگری است و معمولا زمانی که گردشگران به ایران سفر می‌کنند، سراغ یزد را نیز می‌گیرند. لذا می‌توانیم این مکان اقامتی و این مجموعه را که بیش از 400 سال قدمت دارد، به عنوان یکی از اقامتگاه‌های مقصد گردشگری، به خوبی معرفی کنیم.»

او با اشاره به این که مکان این کاروانسرا می‌تواند رویدادمحور باشد، گفت: «باید از بُعد فرهنگی نیز از ظرفیت این اماکن برخوردار شویم. با اهتمام مسئولان می‌توانیم از فضای این مکان در ابعاد فرهنگی مانند برگزاری نمایشگاه‌ها، دورهمی هنرمندان و شعرا و برنامه‌های متعدد دیگر استفاده کنیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010426900210

برچسب‌ها