بازدید مهندس ضرغامی از اماکن متبرکه شهرری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اماکن تاریخی و متبرکه شهرری بازدید و با هنرمندان و کارآفرینان صنایع‌‌دستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگ،گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز پنجشنبه ۳ شهریور ماه با حضور در شهرری از اماکن متبرکه ابن بابویه، شیخ صدوق، امامزاده هادی و امامزاده زینب، مزار موذن زاده اردبیلی، پهلوان نامدار حاج سید حسن رزاز بازدید کرد.

مهندس ضرغامی سپس به مزار شهدای دفاع مقدس رفت و به شهید صادق امانی، شهید مرتضی نیک‌نژاد رضا صفارهرندی محمد بخارایی ادای احترام کرد.

او در ادامه به زیارت مزار شیخ رجبعلی خیاط رفت و کتاب کیمیای محبت با موضوع زندگی شیخ رجبعلی خیاط به مهندس ضرغامی اهدا شد. 
وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه از مزار علی اکبر دهخدا بازدید کرد. او در این بازدید گفت: «دهخدا شخصیتی اثر گذار است و بهتر و بیشتر در شناساندن مزار دهخدا و ویژگی‌های او به مردم اطلاع‌رسانی کنید.»
او سپس بر مزار غلامرضا تختی رفت و‌ گفت: «پهلوان زیاد داریم اما اخلاق پهلوانی کم داریم؛ تختی به دلیل اخلاق پهلوانی‌اش ماندگار شد.  گرفتاری ما همین است که آدم‌ها اخلاق بزرگی و پهلوانی ندارند. میراث و فرهنگ ناملموس ما همین است. تختی متصل به اعتقادات ماست.»

او سپس به برج طغرل رفت و در ابتدا با هنرمندان صنایع‌دستی درباره مشکلات و استقبال از کارشان صحبت کرد.
مهندس ضرغامی در صحبت با کارافرینان صنایع‌دستی قول برگزاری بازارچه صنایع‌دستی را به آنها داد.
او در گفت‌و‌گو‌ با کارآفرینی که کار روی سنگ‌های قیمتی انجام می‌داد، گفت: «اگر انواع و‌ اقسام نماهای سنگی به مردم اطلاع‌رسانی شود می‌توانیم با کمک هم به کار شما رونق بخشیم.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010603957424

برچسب‌ها