کیش می‌تواند یکی از قطب‌های تجاری و اقتصادی منطقه شود

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: ظرفیت‌هایی در کیش وجود دارد که می‌تواند باعث شود این جزیره به یکی از قطب‌های تجاری و اقتصادی منطقه تبدیل شود.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، مهدی کشاورز امروز دوشنبه 14 شهریور 1401 در آیین افتتاح نمایشگاه فرهنگ و هنر که با حضور معاون صنایع‌دستی کشور و سفرای کشورهای عضو اکو در این جزیره برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و تفریحی کیش اضافه کرد: جزیره کیش ظرفیت بسیار خوبی در حوزه برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای ملی و بین‌المللی دارد.

او با اشاره به حذف کلمه «لو سیزن» از گرد‌شگری تصریح کرد: تسهیل سرمایه‌گذاری فعالان بخش خصوصی، تبدیل کیش به پایلوت هتل‌داری کشور و راه‌اندازی «هتل‌اسکول»، تعامل با کشورهای هدف از جمله کشورهای عضو اکو و تلاش برای ایجاد خط پروازی با پایتخت‌های این کشورها و همچنین ایجاد خواهرخواندگی از جمله اقدامات ما است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: توسعه گردشگری از طریق تقویت زیرساخت‌های مربوطه، تقویت گردشگری علمی، از طریق ایجاد نمایندگی ملی و بین‌المللی و ایجاد قطب پژوهشی در سطح منطقه و تبدیل کیش به مقصد گردشگری حلال، ایجاد و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری با هدف بروزرسانی تاسیسات و خدمات، توسعه جزایر اقماری به خصوص هندورابی و تلاش در جهت جذب حداکثری مخاطبان این حوزه است.

او خاطرنشان کرد: البته زمینه را برای معرفی بیش از پیش فرصت‌ها در منطقه فراهم کردیم و در جهت همراهی این نمایشگاه قدردانی کنیم که علاوه بر آن، همه مدیران و نمایندگان بخش خصوصی باید همراهی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010614622968

برچسب‌ها