خراسان رضوی به شایستگی از زائران میزبانی می‌کند/ برنامه‌ریزی‌ برای تامین اسکان و پذیرایی، حمل و نقل، ایمنی و بهداشت زائران دهه آخر صفر

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «انسجام و همدلی خوبی در دستگاه‌های خدمت‌رسان به زائران در مشهد طی دهه آخر صفر شکل گرفته و خراسان رضوی به شایستگی از زائران میزبانی می‌کند.»

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یحیی نقی‌زاده محجوب امروز شنبه دوم مهرماه 1401 در حاشیه بازدید از قرارگاه خدمات‌رسانی به زائران مشهدالرضا(ع) در دهه آخر صفر و تاسیسات گردشگری مشهد با اعلام این خبر افزود: «در دهه آخر صفر با توجه به ایام رحلت نبی اکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و پس از آن نیز شهادت امام رضا (ع) سیل مشتاقان زیارت بارگاه منور شریف امام رضا(ع) به سوی مشهد رهسپار می‌شوند، با توجه به این استقبال زیاد می‌طلبد که برای میزبانی شایسته آمادگی کامل وجود داشته باشد تا بتوانند وظیفه و رسالت خدمات‌رسانی به زائران را به خوبی انجام دهند.»
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: «در بازدیدها شاهد بودیم که مسئولان اجرایی و عملیاتی استان و شهرستان مشهد در بخش دولتی و خصوصی همکاری و هماهنگی خوبی دارند و برای تامین نیازهای مهم زائران از جمله اسکان و پذیرایی، حمل و نقل، ایمنی و بهداشت اقدامات خوبی انجام داده و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.»
نقی‌زاده محجوب اظهار کرد: «برای نظارت بر خدمات سفر و نیازهای زائران در ارتباط با قیمت، کمیت و کیفیت خدمات اقامت و پذیرایی، ناظران در قرارگاه خدمات‌رسانی به زائران مستقر هستند و بیش از 120 ناظر تخصصی در قالب گروه‌هیا نظارتی ویژه برای بازدید واحدهای اقامتی اعم از هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، خانه‌مسافر و سایر واحدهای اقامتی به صورت شبانه‌روزی حضور دارند و گزارش‌های مردمی را به صورت‌ برخط دریافت می‌کنند و تیم‌های عملیاتی مستقر در شهر نسبت به بازدید از مراکز مورد اعتراض اقدام می‌کنند و در صورتی مشاهده تخلف، به آن رسیدگی و نسبت به اعادت حقوق زائران و مسافران اقدام می‌کنند.»
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: «در صورتی که ناظران مواردی از تخلف را مشاهده کنند، نسبت به برخورد و اعاده حقوق زائران و مسافران اقدام اقدام می‌کنند.»
او با بیان این‌ک خراسان رضوی از آمادگی مناسبی برخوردار است، افزود: «امیدواریم زارئان که در این ایام به قصد زیارت به مشهد مشرف شده‌اند بتوانند از این امکانات و ظرفیت‌هایی که برای آن‌ها تدارک دیده شده، استفاده کرده و با رضایت کامل از این شهر به خانه‌هایشان برگردند.»
نقی‌زاده محجوب با اشاره به انسجام وهماهنگی دستگاه‌های خدمات‌رسان به زائران در دهه آخر صفر اظهار کرد: «در قرارگاه خدمات‌رسانی به زائران نمایندگاه دستگاه‌های مختلف دولتی و بخش خصوصی مستقر هستند و از طریق شماره تلفن 37045-051 گزارش‌های مردمی را دریافت می‌کنند، هم‌چنین افرادی که نیاز به اسکان دارند، به مراکز اسکان دارای ظرفیت هدایت می‌شوند.»
او گفت: «شماره تلفن قرارگاه در مسیرهای منتهی به مشهد و سطح شهر نیز اطلاع‌رسانی شده تا چنانچه شهروندان به کمک و راهنمایی نیاز داشتند با این شماره تماس بگیرند.»
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: «این انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌ها که در مشهد شکل گرفته است، می‌تواند به‌عنوان الگویی مناسب برای پذیرایی و استقبال از زائران موجب رضایت‌مندی آن‌ها شود و اگر چه این استقبال و پذیرایی وظیفه ماست امیدواریم موجب رضایت مندی زائران این ایام و این بارگاه شریف باشد.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010702770688

برچسب‌ها