مازندران پایلوت مدارس گردشگری کشور می‌شود

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی کشور گفت: مازندران پایلوت مدارس گردشگری کشور می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، جواد واحدی چهارشنبه ششم مهر ۱۴۰۱ در مراسم نواختن زنگ گردشگری به مناسبت گرامی‌داشت هفته گردشکری در مدرسه کوثر ساری گفت: 183طرح گردشگری با هزینه حدود سه هزار میلیارد تومان در وزارتخانه به شکل ویدئو کنفرانس همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور افزود: عمده این طرح‌های زیرساختی گردشگری افتتاح شده مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، گلستان، گیلان و مازندران است.

او تصریح کرد: استان مازندران به دلیل دارا بودن از تمدن غنی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در بخش‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یکی از استان‌های پایلوت گردشگری کشور است.

واحدی با با بیان اینکه در مازندران شاهد این نبوغ هستیم که آموزش و پرورش با نگاه به توسعه و گردشگرپذیر بودن استان با احساس نیاز کردن به تخصص‌های گردشگری اقدام به راه‌اندازی رشته‌های گردشگری کرده است، قدردانی و تصریح کرد:  از وزارتخانه پیگر خواهم شد تا مدرسه گردشگری در استان مازندران و شهر ساری راه‌اندازی شود و به‌عنوان پایلوت در کشور مدلی برای استان‌های دیگر باشد.

صادق برزگر  مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز بر ارتقای دانش گردشگری اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ارتقای دانش گردشگری با اداره آموزش و پرورش مازندران بسته شده است.

او با بیان اینکه مازندران ظرفیت‌های بی‌نظیری در گردشگری دارد از برنامه‌های توسعه‌ای این اداره‌کل در بخش‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد و گفت: دانش آموزان سفیران گردشگری ما هستند که به اهمیت موضوع؛ زنگ گردشگری در استان را در مدرسه به صدا درآوردیم.

زین العابدین نوکنده رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ساری هم در این مراسم با اینکه ناحیه ۲ جز اولین‌ها در راه‌اندازی رشته گردشگری در مدارس استان بود؛ خاطرنشان کرد:  ۴ سال فعالیت در این رشته ۳۷ دانش آموز را در رشته گردشگری آموزش و سامان‌دهی کرد.

او افزود: رشته گردشگری، رشته‌ای نوپا در استان است که نیازمند نگاه ویژه مسئولان در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این خصوص هستیم.

نوکنده با بیان اینکه حال که نگاه مدیران ارشد استانی به ویژه استاندار مازندران نسبت به گردشگری مثبت و حمایتی است، همه دستگاه‌ها باید در این برون‌سپاری‌ها کمک حال آموزش و پرورش باشند تا روند رو به رشدی را که امروز در رویکرد این رشته شاهد هستیم با مشکل برنخوریم که اگر چنین شود مجبور به برگشت به عقب خواهیم بود که زیبنده استان نیست.

محمد‌علی نوبخت فرماندار ساری هم در این مراسم با بیان اینکه در حکمرانی اسلامی و دولت سیزدهم برون سپاری امور به دست مردم از امور مهم است گفت: به‌همین منظور گردشگری به‌عنوان سکویی برای توسعه در حوزه اقتصاد برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نگاه ویژه‌ای به توسعه این بخش در مرکز استان وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1401070748215

برچسب‌ها