برگزاری کارگاه آموزش میناکاری در کنگاور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور، از برگزاری کارگاه آموزش میناکاری روی سفال برای هنرجویان این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدجواد عظیمی روز سه‌شنبه ۱۲ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: «این دوره آموزشی با هدف توانمندسازی بانوان کنگاوری برگزار شده است.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کنگاور، افزود: «دوره آموزش میناکاری روی سفال در ۱۵ جلسه در محل حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) شهر کنگاور در حال برگزاری است.»

او با اعلام اینکه این دوره با هماهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه و همکاری ناحیه مقاومت بسیج شهرستان برگزار می‌شود، گفت: «در این دوره ۱۵ نفر از بانوان هنرجو وسرپرست خانوار شهرستان حضور دارند.

عظیمی در خاتمه تاکید کرد: «در صورت همکاری دستگاه‌های مختلف این آمادگی برای برپایی دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در سطح شهرستان وجود دارد.»

شهرستان کنگاور در شرق استان کرمانشاه جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی در استان دارد. قرار گرفتن معبد آناهیتا به عنوان یکی از نمادهای گردشگری غرب کشور در این شهرستان و روستای فش به عنوان روستای ملی ساخت سازهای سنتی از جمله ویژگی‌های بارز این شهرستان است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010712417521

برچسب‌ها