پایداری در مهمان‌نوازی، چالشی که باید بماند

با وجود بحران اقتصادی کنونی، پایداری موضوعی است که همچنان در دستور کار تصمیم‌گیرندگان تجاری قرار دارد. این در مورد صنعت هتلداری نیز صادق است و اهداف چالش‌برانگیز به وفور وجود دارد.

سوال عملی برای هتلداران این است که چگونه لیست‌های اغلب نسخه‌های گیج‌کننده  را برای پایداری جستجو کنند و از کجا شروع کنند؟ ادبیات مربوط به اجرای تغییر نشان می‌دهد که برای موثر بودن تغییر، سه چیز باید وجود داشته باشد:

 نارضایتی خاصی از وضعیت موجود، چشم‌اندازی از آینده مطلوب و اولین قدم‌های تعریف شده برای اجرا.

به عنوان مثال، گزارش جهانی کربن‌زدایی هتل‌ها که در سال 2017 منتشر شد، ادعا می‌کند که صنعت هتلداری باید تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را 90 درصد کاهش دهد. دستیابی به این اهداف مستلزم اقدام سریع و گسترده است.

با توجه به اینکه نارضایتی از وضعیت فعلی قطعاً وجود دارد و دیدگاه‌های انگیزشی برای آینده‌ای پایدارتر توسط طیفی از بازیگران، از جمله احزاب سیاسی، نهادهای صنعتی و سازمان‌های غیردولتی، ارائه می‌شود، ما بر آخرین عنصر در این سه‌گانه تمرکز خواهیم کرد که البته گام‌های بلند، مشخصاً اولین گام‌ها به سمت یک صنعت پایدارتر تعریف شده است.

سفر یک هتلدار به سوی پایداری برای الگو برداری

روشی که ما به کار بردیم غیر متعارف بود. در حالی که مرور ادبیات کلاسیک بیشتر بر مجلات دانشگاهی متمرکز است و نتایج تحقیقات را به صورت روایتی یا آماری خلاصه می‌کند، ما تصمیم گرفتیم هیچ اشاره‌ای به یک اقدام خاص مبتنی بر پایداری که می‌تواند در یک محیط مهمان‌نوازی اجرا شود را به صفر برسانیم. همچنین، ما دامنه تحقیقات خود را فراتر از مجلات دانشگاهی گسترش دادیم و به اسناد مشاوره، کتابچه‌های انجمن صنعت یا دستورالعمل‌های صدور گواهینامه پایداری نگاه کردیم تا به چند مورد اشاره کنیم.

گواهی‌های مهمان‌داری آنلاین

نتیجه تحقیق ما فهرستی جامع از 1189 اقدام منحصربفرد پایداری بود که سپس اقدام به سازمان‌دهی آنها کردیم. ما با مفهوم شناخته شده "خط سه‌گانه" شروع کردیم و از تمایز بین پایداری اکولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان نقطه شروع استفاده کردیم. از طریق ادغام سیستماتیک و ترکیب کنش‌های فردی در نهایت به 50 حوزه محتوایی اصلی رسیدیم که از این میان 23 در حوزه اکولوژیکی، 22 در پایداری اجتماعی و پنج حوزه در حوزه اقتصادی بودند. در زیر حوزه‌های محتوایی اصلی را که ممکن است به عنوان نقطه شروع برای هتل‌داران در سفرشان به سمت پایداری باشد، شرح می‌دهیم.

پایداری محیطی: انرژی، آب و زباله

اقدامات پایداری متمرکز بر پایداری زیست محیطی را می‌توان در سه حوزه مختلف دسته‌بندی کرد: انرژی، آب و زباله.

با توجه به انرژی، اقدامات خاص شامل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، بهینه‌سازی زیرساخت‌های ساخته شده، اقدامات مختلف مربوط به روشنایی و گرمایش/تهویه/تهویه مطبوع (HVAC)، نگهداری و مدیریت بود. در حوزه آب، تمرکز اصلی بر روی صرفه‌جویی در مصرف آب و کاهش آلودگی بود، در حالی که در حوزه زباله تمرکز اصلی بر کاهش ضایعات، بازیافت و استراتژی‌های خرید بهینه بود. برای هر سه حوزه، اقدامات مربوط به مشارکت مهمانان و کارکنان برای حمایت از طرح‌های پایداری ذکر شد.

اقدامات مرتبط با انرژی

انرژی‌های تجدیدپذیر و گازهای گلخانه‌ای

ساختمان

گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC)

لوازم/دستگاه‌ها

روشنایی

سنسورها و کنترل دستی

حمل و نقل

نگهداری

مدیریت

اقدامات مربوط به مهمان

اقدامات مرتبط با کارکنان

اقدامات مرتبط با آب 

صرفه‌جویی عمومی در آب 

دستگاه‌های صرفه‌جویی در آب 

کاهش آلودگی 

اقدامات مربوط به مهمان 

اقدامات مرتبط با کارکنان 

اقدامات مرتبط با زباله 

کاهش ضایعات

بازیافت/استفاده مجدد

آلودگی

خرید

مدیریت

اقدامات مربوط به مهمان

اقدامات مربوط به کارکنان

پایداری اجتماعی: کارکنان، مهمانان و جامعه

اقدامات مربوط به پایداری اجتماعی حول سه موضوع اصلی متبلور شد: کارکنان، مهمانان و جامعه. با توجه به کارکنان، می‌توان اقدامات پایداری را که توسط کارکنان حمایت می‌شود در مقابل اقدامات پایداری که کارکنان ذینفع هستند، تشخیص داد. دسته اخیر شامل افزایش توجه به رفاه کارکنان، مسائل مختلف مربوط به تنوع، برابری، شمول و استانداردهای قانونی و اخلاقی و همچنین روابط شغلی پایدارتر و رهبری است.

در حوزه مهمانان، موضوعات غالب مربوط به حمل و نقل، محیط فیزیکی، مسائل F&B و پایداری به عنوان بخشی از تجربه خدمات بود. با توجه به جامعه، سیاست‌های عمومی CSR و بشردوستی شرکتی جایگاه غالبی را به خود اختصاص داد که با تمرکز پایداری بر بافت محلی، از جمله تدارکات محلی و توسعه محلی تکمیل شد.

اقدامات مربوط به کارکنان

پایداری از طریق کارکنان

HRM برای پایداری

تحصیلات

درگیری

پایداری برای کارکنان 

رفاه کارکنان 

اشتغال و مشاغل

تنوع، برابری و شمول

استانداردهای قانونی و اخلاقی

رهبری پایدار 

اقدامات مربوط به مهمان:

انصاف / ایمنی / حریم خصوصی 

دسترسی و تنوع 

حمل و نقل 

محیط فیزیکی 

امکانات و محصولات 

غذا و نوشیدنی 

تجربه خدمات 

اقدامات مربوط به مهمان 

اقدامات مرتبط با جامعه:

مسئولیت اجتماعی شرکت 

استانداردهای قانونی و اخلاقی 

تدارکات محلی

توسعه محلی

بشردوستی

حفاظت از مقصد

پایداری اقتصادی 

اقدامات پایداری اقتصادی در پنج حوزه اصلی که با سازمان عملکردی یک شرکت مهمان‌نوازی در امتداد زنجیره ارزش همسو هستند، دوباره گروه‌بندی شدند. آنها شامل خرید، بازاریابی، استراتژی، مدیریت، امور مالی و همچنین خلاقیت و رویکردهای نوآورانه برای پایداری بودند.

استراتژی و مدیریت

بازاریابی

خرید 

دارایی، مالیه، سرمایه‌گذاری

نوآوری 

انتخاب اقدام مناسب برای هتل شما 

هتلداران باید در کدام یک از این اقدامات سرمایه‌گذاری کنند البته تا حد زیادی به ویژگی‌های منحصر به فرد ملک بستگی دارد. ما پنج سوال کلیدی را پیشنهاد می‌کنیم که ممکن است به فرآیند انتخاب و اولویت‌بندی کمک کند.

 1. موقعیت جغرافیایی خود را در نظر بگیرید: هر ملک در یک موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد با چالش‌های خاص مربوط به محیط زیست، آب‌وهوا، حمل‌ونقل، اشتغال و غیره واقع شده است. به عنوان مثال، برداشت آب باران و حفظ آب یک اولویت کلیدی در مکان‌های گرم و خشک خواهد بود، در حالی که ممکن است مثلاً در ملکی در بریتانیا نسبتاً بی‌اهمیت باشد. در مقابل، سیاست‌های اشتغال پایدارتر ممکن است در خط مقدم چالش‌ها در بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته قرار گیرد، جایی که نیروی کار موجود به طور فزاینده‌ای کمیاب می‌شود.

2. به ساختار مالکیت توجه داشته باشید: آنچه از نظر پایداری می‌تواند انجام شود تا حدی توسط ساختار مالکیت و مدیریت ملک محدود می‌شود. دارایی‌های وابسته به زنجیره اغلب باید از برنامه‌ها و دستورالعمل‌های پایداری شرکت پیروی کنند، با فرصت‌های محدود برای ابتکار محلی. املاکی که توسط مالکان اداره می‌شوند به طور قابل ملاحظه‌ای آزادی عمل بیشتری دارند، اما ممکن است به همان مقدار منابع مجهز نباشند.

3. تمرکز استراتژیک اصلی خود را در نظر بگیرید: انتخاب اقدامات پایداری می‌تواند با تمرکز استراتژیک برای کسب مزیت رقابتی نیز مرتبط باشد. اگر دارایی بر استراتژی رهبری هزینه متمرکز شود، گزینه‌های انتخاب شده با گزینه‌هایی که ممکن است برای استراتژی تمایز امیدوارکننده‌ترین باشند متفاوت خواهند بود.

4. ارزیابی منابع موجود، طرح‌های پایداری در همه قالب‌ها ارائه می‌شوند. از ساده به پیچیده، از کوچک تا بزرگ، از ارزان تا بسیار پرهزینه. مقدار منابع موجود (از نظر مالی و همچنین توجه مدیریت) باید در نظر گرفته شود.

5. به محدودیت‌های قانونی و نهادی احترام بگذارید: محیط نظارتی محلی ممکن است استانداردهای خاصی را (مثلاً در رابطه با مسائل آب و انرژی) که ملک نمی‌تواند از آنها انحراف داشته باشد، الزامی کند. وابستگی به یک برچسب پایدار محور نیز ممکن است شامل محدودیت‌هایی باشد که باید رعایت شوند.

مانند بسیاری از چیزها در زندگی، اولین قدم ممکن است سخت‌ترین باشد. این دلگرم کننده است که می‌بینیم که هتل‌های بیشتر و بیشتری در مسیری برای پایداری بیشتر درگیر هستند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1401072172846

برچسب‌ها