دبیرخانه مرکزی «شیراز شهرجهانی صنایع‌دستی» افتتاح شد

دبیرخانه مرکزی «شیراز شهرجهانی صنایع‌دستی» با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این شهر افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، در این مراسم که امروز پنجشنبه 19 آبان 1401 انجام شد، مریم جلالی معاون صنایع‌دستی گفت: شورای  جهانی صنایع‌دستی، شیراز را به‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی  از سال ۹۸ انتخاب کرده و ما موظفیم که نگاه جهانی را  به این موضوع معطوف و حفظ کنیم.

او گفت: من تمام تلاشم را برای انجام این مهم خواهم کرد و امیدوارم که مدیریت شهری، استاندار ،شهرداری  و همه مسئولان دست به دست هم دهند که بتوانیم برنامه‌های مورد نظر را پیش ببریم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: هر کجای این شهر که نگاه می‌کنیم جلوه‌ای از  هنرهای صنایع‌دستی از جمله  کاشی هفت‌رنگ، قلم‌زنی، منبت، معرق، دست‌بافته‌های عشایری و همه هنرهایی است که شیراز را شهر جهانی کرده  است. شاید برای همین است که مسئولیت شهردار شیراز بودن خیلی کار سختی است. امیدوارم توفیق داشته باشیم که کارهای مهمی را در شیراز به ثمر برسانیم.

او افزود: اینجا دبیرخانه شهر جهانی شیراز خواهد بود و این دبیرخانه فقط در حد یک حرف  نیست. این یک موتور محرک برای این است که شیراز  تقویم رویدادهای صنایع‌دستی  کشور باشد. اینجا باید کانون رفت و آمد هنرمندان صنایع‌دستی شود و به کمک آینده‌پژوهی هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کمک کند. مخاطبان، مشتریان و گردشگران به شوق دیدن شیراز اینجا  بیایند.

در این افتتاحیه هنرمندان با رشته‌های مختلف صنایع‌دستی شامل خاتم‌کاری، منبت، قلم‌زنی، دست‌بافته‌های داری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، چوب، چرم، سرامیک، کاشی هفت‌رنگ  و... نمایشگاهی برپا کرده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010819622299

برچسب‌ها