معافیت صددرصدی مالیاتی تمام کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی در لالجین

معافیت صددرصدی مالیاتی تمام کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی لالجین به‌عنوان شهر جهانی سفال تصویب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روح‌الله نباتی فرماندار بهار امروز جمعه 20 آبان با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های انجام شده و موافقت استاندار همدان در ستاد تسهیل استان معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی تمام کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی شهر جهانی سفال تصویب شد.

او افزود: با توجه به برگزاری نشست‌های متعدد با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان شهر جهانی لالجین، از مهمترین درخواست‌ها از دولت سیزدهم حل مشکلات مالیاتی آن‌ها بود.

فرماندار بهار افزود: بر اساس مصوبه‌ای که در جلسه ستاد تسهیل استان تصویب شد، تمام کارگاه‌های دارای پروانه تولید کارگاهی از معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری  و صنایع‌دستی در موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم از گروه یک به گروه سه مودیان مالیاتی تغییر یافتند و صرفاً با ارائه اظهارنامه و نگهداری خلاصه وضعیت، از ۱۰۰ درصد معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم بهره‌مند خواهند شد.

نباتی گفت: در ادامه جلسه قرار شد برابر فراخوان‌های صورت گرفته، مالیات بر ارزش افزوده کارگاه‌های صنایع‌دستی از ابتدا مشمول مالیات بر ارزش افزوده قرار نگرفته و اداره‌کل امور مالیاتی موظف به رعایت مصوبه است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010820622999

برچسب‌ها