پیشکسوت صنعت چاقوسازی زنجان درگذشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از درگذشت استاد روح الله همراهی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته چاقوسازی استان زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی شنبه ۲۱ آبان ماه گفت: «استاد روح الله همراهی در سال ۱۳۱۱ در زنجان چشم به جهان گشود و از سن ۸ سالگی نزد مرحوم ابوالفضل مرادی چاقوسازی را آموخت. او در سال ۱۳۳۰ سالگی برای خود استادکار قابلی شد و به صورت مستقل در کارگاه خود شروع به کار کرد.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: «استاد روح الله همراهی در ساخت چاقوهای چاقوی ضامن دار، چاقوهای چندکاره، قلمتراش تبحر داشت و آثار بسیار زیبا و نفیسی را در بازار زنجان خلق کرده است.» 

او بیان کرد: «استاد همراهی یکی از هنرمندان برجسته و از اساتید فعال در رشته چاقوسازی بود که به واسطه آثار فاخرش از صنعتگران به نام در زنجان بود و بسیاری از صنعتگران جوان رشته چاقوسازی در استان زنجان از شاگردان این هنرمند فقید بودند.» 

صفوی گفت: «استاد روح الله همراهی تا آخرین روز حیات اشان درکارگاه چاقوسازی در حال ساخت چاقو بودند. استاد در سن ۹۰ سالگی به علت کهولت سن درگذشت.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010821931598

برچسب‌ها