تلاش برای تبدیل قلعه سرشیر فلاورجان اصفهان به منطقه نمونه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سفر به شهرستان فلاورجان از تلاش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان برای تبدیل قلعه تاریخی سرشیر فلاورجان به منطقه نمونه گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، علیرضا ایزدی روز یکشنبه 29 آبان‌ماه سال 1401 در سفر به شهرستان فلاورجان و در نشستی مشترک که با حضور معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل، مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل جهان کشاورزی استان، مدیرکل آب منطقه‌ای استان، بخشدار پیربکران، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر به‌منظور بررسی راهکارهای تبدیل قلعه تاریخی سرشیر به منطقه نمونه گردشگری که در قلعه تاریخی سرشیر برگزار شد، از تلاش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان برای تبدیل این قلعه تاریخی به منطقه نمونه گردشگری خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه این نشست گفت: شهرستان فلاورجان از ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی برخوردار است که نمونه آن قلعه تاریخی سرشیر بوده که با توجه به شرایط موجود منطقه و ظرفیت‌های موجود، این منطقه ظرفیت تبدیل‌شدن به منطقه نمونه گردشگری را دارد.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود منطقه، کارشناسان این اداره‌کل تمام تلاش خود را برای تبدیل این منطقه به منطقه نمونه گردشگری به‌منظور توسعه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری و رونق اقتصادی از منظر گردشگری در منطقه را انجام خواهند داد.

ایزدی تصریح کرد: در این نشست مشترک تمامی راهکارها و چالش‌های موجود موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد در کوتاه‌ترین زمان مستندات تخصصی جمع‌آوری و پس از جمع‌بندی نهایی به استاندار اصفهان ارسال شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در سفر خود به شهرستان فلاورجان، علاوه بر حضور در نشست تخصصی تبدیل قلعه تاریخی سرشیر به منطقه نمونه گردشگری، از بناهای تاریخی، محوطه‌های باستانی، مناطق گردشگری و طرح‌های در حال احداث شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401083023974

برچسب‌ها