تخصیص اعتبار ویژه برای سامان‌دهی باغ جهانی پهلوان‌پور

رئیس اداره سامان‌دهی امور پایگاه‌های میراث جهانی کشور در بازدید از پایگاه جهانی باغ پهلوان‌پور مهریز در خصوص تخصیص اعتبار ویژه برای سامان‌دهی فضای سبز و محوطه ورودی این باغ جهانی قول مساعد داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، ساشا ریاحی مقدم روز دوشنبه 30 آبان ماه در سفر به شهرستان مهریز از باغ پهلوان‌پور این شهر بازدید کرد و در جریان اقدامات انجام‌شده در این باغ جهانی قرار گرفت.

رئیس اداره سامان‌دهی امور پایگاه‌های میراث جهانی کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت و کارکنان پایگاه میراث جهانی باغ پهلوان‌پور در راستای حفاظت و سامان‌دهی این مجموعه باارزش، از وضعیت نامناسب سوئیت‌های اقامتی واگذارشده به بخش خصوصی ابراز نگرانی کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

ریاحی مقدم همچنین از پیگیری برای تخصیص اعتبار ویژه جهت سامان‌دهی فضای سبز باغ، سامان‌دهی پارکینگ و محوطه ورودی طبق طرح مصوب در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با تداوم فعالیت‌های حفاظت و احیا شاهد سامان‌دهی مناسب این پایگاه میراث جهانی باشیم.

او باغ پهلوان پور مهریز را نگین ارزشمند مجموعه باغ‌های ایرانی برشمرد و از آثار تاریخی و فرهنگی و دو اثر ثبت جهانی این شهرستان به‌عنوان ظرفیت‌های بالقوه آن درزمینه گردشگری یاد کرد.

 

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010901104844

برچسب‌ها