اعطای تسهیلات دولتی و اختصاص زمین به سرمایه‌گذاران گردشگری در اردبیل

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در برنامه زنده شبکه بین‌المللی العالم با تشریح قابلیت‌های گردشگری استان اردبیل از سرمایه‌گذاران این حوزه برای حضور در اردبیل دعوت کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، فردین عینی صبح امروز دوم آذرماه 1401 با حضور در برنامه زنده شبکه بین‌المللی العالم، گفت: با توجه به قالبلیت‌های موجود در استان اردبیل از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری دعوت می‌کنیم با خیال راحت برای سرمایه‌گذاری در استان حضور پیدا کنند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی اردبیل آماده است هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران داشته باشد و در مورد دریافت مجوزها، اعطای تسهیلات دولتی و اختصاص زمین برای اجرای طرح‌های گردشگری آماده هستیم.

او با اشاره به اهمیت گردشگری در استان اردبیل، تاکید کرد: اردبیل یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و ما تلاش می‌کنیم با تکمیل زیرساخت‌ها و در سطح کلان با بهبود وضعیت حمل و نقل استان شرایط را برای حضور گسترده گردشگران در اردبیل فراهم کنیم.

عینی ادامه داد: اردبیل در حوزه گردشگری خارجی پیشرفت خوبی داشته است و در سال‌های اخیر علاوه بر گردشگران آذربایجانی، گردشگران کشورهای عربی نیز اردبیل را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند که ما در این زمینه برای بهبود سطح خدمات گردشگری تلاش می‌کنیم.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین به تشریح قابلیت‌های کم‌نظیر استان در حوزه گردشگری پرداخت و با اشاره به آب و هوای چهار فصل اردبیل گفت: استان اردبیل ییلاق ایران زمین است و در هر چهار فصل سال می‌تواند میزبان گردشگران برای تجربه آب و هوایی متفاوت باشد.

او با اشاره به آثار تاریخی ثبت شده استان اردبیل گفت: استان اردبیل با وجود مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان یک اثر ثبت جهانی با معماری منحصر به فرد و پایگاه‌های ملی شهر یئری و کنزق و بناهایی مثل بقعه شیخ کلخوران و جمعه مسجد از نظر باستانی جاذبه‌های مهمی برای گردشگران دارد.

عینی همچنین به شهرهای ملی صنایع‌دستی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: استان اردبیل 16 رشته فعال صنایع‌دستی دارد که شهر ملی گلیم در عنبران و شهر ملی ورنی مغان در اصلاندوز از جمله مناطق شاخص تولید محصولات صنایع‌دستی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010902292769

برچسب‌ها