ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه و رونق گردشگری آذربایجان غربی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: برای توسعه و رونق گردشگری در استان از ظرفیت نخبگان، اساتید و دانشجویان سطح استان استفاده می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، هادی اسداللهی مدیرعامل مجمع فرهیختگان و پژوهشگران جوان استان آذربایجان غربی 3 آذر 1401 با مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دیدار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این دیدار اظهار کرد: آذربایجان غربی ظرفیت بالایی برای توسعه و رونق گردشگری دارد که با همکاری و مشارکت نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها، فعالان گردشگری و انجمن‌های مردم‌نهاد می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

مرتضی صفری افزود: آذربایجان غربی بیش از یک هزار و 700 اثر ثبت ملی دارد که نیاز است این آثار به مردم شناسانده و معرفی شود.

توسعه گردشگری باید به‌صورت علمی در سطح استان گسترش یابد 

مدیرعامل مجمع فرهیختگان و پژوهشگران جوان آذربایجان غربی هم در این دیدار با بیان اینکه میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی شناسنامه یک ملت است، اظهار کرد: توسعه گردشگری باید به‌صورت علمی در سطح استان گسترش یابد و از همه ظرفیت‌های مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی و پژوهشی در سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین استفاده کرد.

هادی اسداللهی اضافه کرد: توسعه گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود و همسایگی با چندین کشور جزو اولویت‌های نخست برنامه‌های توسعه‌ای آذربایجان غربی در سال جاری است، در این راستا هرچقدر طرح‌های مصوب در حوزه گردشگری در سطح استان بیشتر باشد به همان اندازه تسهیلات بیشتری را می‌توان برای استان جذب کرد.

او ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ۱۲ پارک جنگلی مصوب بوده که در اختیار شهرداری‌ها هستند که می‌توان از بودجه‌های ملی و تسهیلات بلاعوض برای ایجاد کمپ‌های گردشگری در پارک‌های جنگلی استفاده کرد.

اسداللهی گفت: مجمع فرهیختگان و پژوهشگران جوان آذربایجان غربی از همه ظرفیت‌های خود برای توسعه گردشگری و جذب اعتبارات ملی و افزایش بودجه حوزه گردشگری استان برای سال آتی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010903378861

برچسب‌ها