انارستان‌ تنگه سیاب کوهدشت ظرفیتی برای توسعه اشتغال جوانان است

نماینده کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی از انارستان کوهدشت به عنوان ظرفیتی برای توسعه اشتغال جوانان این شهرستان یاد کرد.

به گزارش میراث­‌آریا به­‌نقل از روابط­‌عمومی اداره­‍‌کل میراث­‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان, حجت الاسلام محمدرضا مبلغی امروز شنبه پنجم آذرماه 1401 با اعلام این خبر گفت: ظرفیت انار مرغوب و انارستان‌های این خطه زیبا از استان لرستان می‌تواند ضمن فراهم کردن اشتغال جوانان، راهگشای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان کوهدشت در بخش گردشگری کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی دارد که وجود رودخانه‌های سیاب و سیمره و استفاده بهینه از این ظرفیت و بهره‌برداری از آن می تواند رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

او با بیان اینکه برگزاری جشنواره گردشگری انار در معرفی این میوه مرغوب در سطح کشور می تواند موجب جذب گردشگر و توسعه پایدار شود، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان جهاد کشاورزی لرستان این جشنواره سال آینده در سطح ملی برگزار شود.

حجت الاسلام مبلغی توسعه گردشگری کشاورزی را یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی در شهرستان کوهدشت عنوان کرد و گفت: وجود آب و هوای مناسب، خاک حاصلخیز و منابع آبی در کنار جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوان در شهرستان کوهدشت می تواند در جذب گردشگر و در نهایت توسعه پایدار این منطقه بسیار تاثیرگذار باشد.

او تاکید کرد: ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله مسیر دسترسی مناسب، اقامتگاه و رستوران در کنار حمایت از باغداران و انارکاران این شهرستان نیازمند حمایت مسئولان ارشد لرستان و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010905309879

برچسب‌ها